理財個案】醫院打工仔月薪三萬多,正月供盈富基金同埋幾隻潛力股,最新發現自己渴望生活獨立,想盡快置業買樓!請問需唔需要加大月供或者等候分注入市?

理財個案(1)讀者來信:醫院打工仔月入3萬元正月供盈富、港交所…

龔成先生你好,我之前有聽取你嘅意見,月供盈富基金同埋幾隻潛力股。最近發現自己渴望生活獨立,想盡快置業買樓。我嘅目標係五年六年內買樓置業, 但又唔想供樓供得太辛苦。我有買你嗰本五年買樓四步曲,但未有時間睇。我係一個返醫院嘅打工仔月薪有三萬多,每年跳point,升二千蚊,頂點有四萬三千。 我同事話做呢份工退休做到退休,點都會有三四百萬蚊。所以我平時都冇咩記帳嘅習慣,只係覺得應使則使。

每月月供情況

而家我後備現金有10萬蚊,投資戶口有21萬蚊股票同埋18萬現金。

以下係我嘅每月月供情況:

  • 388 港交所 2000
  • 1810小米 4000
  • 2800 盈富 7000
  • 1177 中生 2000 (這個股票已經暫停月供,因為見佢跌得犀利有啲驚)

現有股票組合

以下係我買入嘅股票,其股數及平均買入價:

  • 0388 港交所 34股 317蚊
  • 1177 中生 5422股 4蚊
  • 1810 小米 3800股 11蚊
  • 2800 盈富 5163 股 21蚊
  • 4252 政府綠債 400股 100蚊

想盡快置業買樓需唔需要加大月供?

  • 我想問我未來月供嘅方向係高風險定係穩定投資?
  • 同埋我想問我需唔需要加大月供或者等候分注入市?
  • 可唔可以俾貼士我咩價位買邊隻股票?因為我仲未set到識得set價格入市

謝謝你,麻煩晒。

理財個案(1)龔成老師分析:30歲應以增值為主

我地投資增值會運用「先增值,後現金流」作方法,初期投資較有潛力的股票,令財富較快增值,當增值到一定金額後,可開始將財富分配至平穩增值型股票,然後到已累積了相當財富後,才漸漸轉成收息型股票,為自已創造穏定現金流。

你30歲,應以增值為主,建議你用「平穏增長股」 + 「潛力股」作組合,去創造一個增值平台。

你現時月供和持股部份無問題,主要係iBond,佢係用來收息,對你而言太過保守,可以考慮換成其他優質股。

建議提高潛力股的比例

由於你尚有5,6年才置業,時間都唔短,你可以用翻一般適合你年紀架投資策略(即係偏向進取,盡力累積財富架模式)。

你現時組合,潛力股較少(1810, 1177)﹐建議提高潛力股的比例,去提升組合增長力。

中生(1177)雖然回調不少,但長線依然有投資價值,唔建議停供。但佢風險度比以往高左,可以調低金額,以免佔比重過高。

具長線投資價值潛力股參考

以下潛力股,都具長線投資價值,你可以考慮。

例如安碩恒生科技(3067)、阿里(9988)、騰訊(0700)、舜宇光學(2382)、GX中國電車基金(2845)、三星FANG ETF(2814)、安碩納指一百(2834)。如果有投資美股,可投資QQQ。但佢地波動性和風險會較高,你要自己平衡。

如果不懂選股,可以集中指數型基金,如3067, 2384, QQQ。

企業估值是最困難的一環

潛力股有一定波動性,同時需要時間成長,你要有一定的耐性等待收成。

潛力股和平穩增值股的比例建議大概維持3:7;如果你經驗較多,可以提高到5成。

同時要持有一定現金,等待大跌市的時候掃貨。

企業的估值方面,是投資中較爲困難的一個部分,好難在這裏用三言兩語就講完,在我的課堂都要用幾小時講解。

未有估值能力時可先用月供累積資產

而我對學生的期望是自己能夠做分析,能夠自行發掘潛力股,同時可以自行分析平貴度去入貨。所以,我建議你未有估值能力時,先用月供去累積資產。

同時間,你要去努力增進投資知識,來提升你財富增值效果。你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。

書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

理財個案(2)讀者來信:保險公司倒閉機會大嗎?

龔Sir,近來幾間銀行都相繼爆煲,請問保險公司會否都一樣?由於自己歷年買左多份有儲蓄成份的保險,都要等到65歲左右先攞得返,恐怕保險公司會倒閉,曾經有過這些案例嗎?保險公司倒閉機會又大嗎?謝謝解答!

理財個案(2)龔成老師分析:保險在理財中屬於「防守」的角色

美國矽谷銀行爆煲,對投資市場短期會有少少伸延的風險,但未算嚴重,同時見政府已能控制到骨牌效應,相信短期會令市場出現一些擔心情緒,令短期投資市場波動。

但我地分析時,不要直線思維,因為市場是複雜的。不一定一個問題就會導致另外一個問題。

保險在理財中屬於「防守」的角色,市場對保險公司都有監管的制度,相信出問題機會唔大。現時,無證據顯示保險公司有倒閉的危險,但短期投資市場,有可能較波動,投資時要主意風險。

理財個案(3)讀者來信:人到中年如何增加資產?

你好老師,我係一名中年人,有一份固定收入,但早前胡亂入市導致捐手及負債,近年有收看你的影片及信息,了解多咗投資及資產配置。現在一方面還錢,另一方面分期供少量港交所提升資產,請問現在我還可以做甚麼?

理財個案(3)龔成老師分析:投資知識、技巧和經驗都好重要

你能意識到投資上的錯誤,並及時修正,這是一種很大的進步。

現時你要做就係處理好負債,另一邊提升正確投資知識。因為長線要財富增值做得好,投資知識、技巧和經驗都好重要。

你現時一邊還錢,一邊月供優質股(0388)是可取的做法,在你掌握投資技巧前,都可以用月供模式儲貨,平衡價格波動風險。

可以慢慢加入更多平穏增長股去月供

同時,資金許可情況下,你可以慢慢加入更多平穏增長股去月供。

除了利用月供方法,去進行財富增值外。同時去加強自己投資知識,提升選股分析和估值能力。長遠目標係可以自己因應市況平貴,自行制定入市策略,才可以將財富增值能力,推升至一個更高的層次。

我建議你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

理財個案(4)讀者來信:29歲想學習股票知識

你好嗎?我今年29歲,我想第一次學習投資股票,可以給我將來讀書用的費用。

理財個案(4)龔成老師分析:回報率,投資時間和金額

理財創富其實由三方面組合:回報率,投資時間和金額。

由於你這筆錢有特定的用途,因此不建議你投資太高風險的股票。(若是長線財富增值,以你年紀可以進取少少,但留讀書部份就只宜參考以下較保守做法。)

持貨至少5年會較好

同時你投資的年期都影響你的投資工具。

由於企業的成長需要時間,持貨至少5年會較好。

3年以下,可以投資平穏增長,收息股和定期。

你是投資初學者,宜用月供的形式累積資產較好,以減少價格波動所帶來的風險。策略上,每月大約用儲蓄的一半投資,其餘的可以等大跌市時使用。

同時間要去努力增進投資知識

除了透過以上月供方法,去累積資產外。同時間,你要去努力增進投資知識,來提升你財富增值效果。你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。

書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

理財個案(5)讀者來信:外幣如何運用好?

老師,如果有約200萬港幣的美元(28萬),但未決定如何投資方向,是否放在定期會好一點?需要轉返港幣穩陣啲?或外幣?定仍然保持美元高息啲?

理財個案(5)龔成老師分析:先增值、後現金流

當我地進行人生財富累積,會運用「先增值,後現金流」作方法,年輕人應投資較多增值類資產,而較年長的,則應投資較多保守類項目,因為年輕人的財富系統未成形,同時負擔較少,可承受的風險度較高,所以會著重增值為先。

例如初期投資較有潛力的工具,令財富較快增值,當增值到一定金額後,可開始將財富分配至平穩增值型工具,然後到年紀漸長或已累積了相當財富後,才漸漸轉成收息工具。

不能只買外幣

因此,你應該先確定你的投資方向,想增值,保本?你的年齡,風險承受能力怎樣?

如果你較保守,可以考慮收息股、債券、銀行及保險公司的低風險產品、定期等。外幣可是其中一部分,但都不能只買外幣,同時外幣都有風險的。

更多理財個案投資入門相關內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。