理財個案】36歲讀者不懂分析股票動向,分段買入幾隻重磅股後,遇到跌市又唔識止蝕,用盡積蓄溝貨,現在不知應該用時間守還是走貨好。龔成老師表示,投資新手必須認清5點重要觀念。

理財個案(1)讀者來信:用盡積蓄溝貨

龔成老師,本人36歲,早幾年不懂得認真買股票情況下,不懂得分析股票動向,分段買入以下幾隻重磅股票。但因唔識止蝕,只懂一路等,每次跌就溝 ,用盡積蓄。 

到現在唔知應該用時間守還是走。好苦惱、唔敢同人講。

點睇以下股票去向?

現在想你比啲意見,點睇以下股票去向:

股票 股數 股價
1516 8000股 14.76
3800 3800股 13.44
0909 6000股 14.99
1810 3000股 33.6

理財個案(1)龔成老師分析:愈跌愈溝是錯誤的做法

首先,你現時架投資方法係有明顯問題。

好多散戶做法,就係買入的股票愈跌愈溝,其實係一個好錯的方法。

我地決定加注與否,要睇幾個因素,記住,並不是「拉低平均買入價」為目的。

投資必學5個觀念

  • 第一,要分析這股的質素,如果無質素,就再跌都唔加。
  • 第二,這股的類別,如潛力或增長或收息類等,是否與你的財富組合匹配,比例是否適合。
  • 第三,你要先計算加注後,這股佔你股票組合的比例會否太多,因為同一行業,同一股票。不能佔股票組合的比例太多。
  • 第四,現價是否有投資價值率,要平,或起碼合理,不能貴。
  • 第五,你要在加注後,仍有現金剩。

重點是組合比例與配置

記住,重點不是「拉低平均價」,而是組合比例與配置。

你有的股票,唔係長線投資價。但佢地都係風險略高,或者質素較一般。

除了小米(1810)外,其餘融創服務(1516)、協鑫科技(3800)、明源雲(0909)都只宜小注。

而且,我發現你買入價都貴,相信你係熱炒時跟風去買。

因此,你最大問題不是持股,而係投資知識太薄弱。如果分析企業質素,定平貴度這2大重心,你完全掌握唔到,建議你先增進知識,才再進行新投資。

建議先用指數ETF作目標

就算好想買,都係建議先用指數ETF(2800, VOO)作目標,並以月供或分注去進行。

我建議你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者用於強化基礎知識。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

理財個案(2)讀者來信:現在是投資美國國債券的好時機?

老師我想問現在如果投資美國國債券會唔會係好時機?

因為我係新手未接觸過債市,現在買美國國債會唔會係高風險?

理財個案(2)龔成老師分析︰債券只是產品

債券,這其實只是「產品」,物業、優質股是「資產」,所以從財富本質上,我地應較集中持有「資產」(如優質股、物業等),才對我地最有利(你可以睇睇《財務自由行》一書,我從財富本質上,講述了當中原理)。

若果你是退休人士,投資目標應以創造被動收入為主,債券這類收息工具就合適。(大前提是要A級債券)

相反,你係較年青,投資應以增值為主,債券這類工具就未必適合。

理財個案(3)讀者來信:煤氣、澳博、小米好嗎?

想問以下幾隻股,因為短期好似較一般:

  • 0003 香港中華煤氣
  • 0880 澳博控股
  • 1810 小米集團-W 

理財個案(3)龔成老師分析︰投資係睇長線

記住,我地投資係睇長線,中短期波動唔係重點。最重要係佢長線核心質素,如果無明顯變差,我地就應該照長線持有。

小米(1810)近年發展智能車,投入了較多資金,風險高左,如果成功,股價可以倍升,但如果失敗,股價會進一步弱。不過,佢未非完全無技術,所以不一定完全負面,但發展仍要時間,以及風險高左。

佢近年的生意較一般,競爭大左,佢回勇的路仍長,增長力也比過往略減。

小米唔好入得太急

現時業務上,佢建立的平台是佢長遠的增長動力,先賣手機,再利用手機的平台延伸銷售小米家電。長遠不是無發展,佢的產品性價比高,相信在全球好多個國家都會有市場。

這股可長線,合理區底,分注可以,但唔好入得太急,預佢股價仍波動。但佢增長力的確比過往減左,以及風險度高左,因此,值得投資的金額略比過往減少左。

煤氣不宜持貨太多

至於煤氣(0003),質素依然有,但比以往弱左。投資可以,但不宜持貨太多。

澳博控股(0880)都有質素有發展,可以長線持有,不過發展力不及過往年代。

佢投資價值仍在,不過就不是高增長股,相信有平穩增長的能力,可以長線持有,但就不建議太過大注。

理財個案(4)讀者來信:每月100%只供voo有冇問題?

你好呀大師,小弟今年讀緊書19歲,有一年股票經驗,想問下由依家開始每月100%只供voo有冇問題?(可以長供同長揸)

另外,小弟家境依家讀緊運動相關的高級文憑,你會建議我修讀金融相關的學位,還是畢業後投身紀律部隊會有更好的未來? 感激萬分。

理財個案(4)龔成老師分析︰不建議太集中投資一個地區

Vanguard S&P 500 ETF(VOO)就是追蹤美股的ETF,追蹤指數是標普500指數,當中都是全球有實力的公司,有長線投資價值。

由於美股波動,可以用月供或分注的模式進行,長線持有,這是一個最好的投資策略。

另外,我不建議太集中投資一個地區,你可以同時考慮香港的指數型基金都得,這樣能更加平衡組合。

「行行出狀元」

至於職業的選擇,其實好睇個人,正所謂「行行出狀元」,不是一定要投身商界先會出人投地。李麗珊,張嘉朗,谷愛玲都是靠住自己的優勢和努力,創造了奇跡。

你現在仍然年輕,要多認識自己,了解自己的長處和想發展的領域。

金融和紀律部隊可謂是兩個完全不同的領域,你要先了解當中需要的條件,如果決定要投身邊一個行業,就要努力吸收當中的知識,成爲行中的表表者。

加油,相信你可以的!

理財個案(5)讀者來信:有咩股係有10厘息相對穩陣?

龔sir,請問有咩股係有10厘息相對穩陣既?

理財個案(5)龔成老師分析:中石化收息可以、增長力不強

中石化(0386),質素算是不差,收息可以,但增長力方面不強,因此質素又未到好好,始終這只是商品企業,沒有一些太大的優勢。

石油是商品,當中沒有差異性,佢地要將石油賣出,只能跟國際油價,這令佢地處於被動狀態。沒有價格自主的能力,這令佢地的獨特性有限。這類商品企業,都可投資,但就要明白不是最高質的企業。

生意不差,但增長力不強,這是受油價等因素影響,反映佢處於一個被動的狀態。收息是可以的,但增長力唔算強,現價合理。

更多理財個案投資入門相關內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。