理財個案】90後投資新手無咩股票投資經驗,又欠缺市場觸覺,但不想幫人打死一世工,用時間換金錢!因此想學投資優質股將現金增值,以錢搵錢的方法達到財務自由。

理財個案(1)讀者來信:90後投資新手目標財務自由

老師,好多專家話今年個經濟趨勢唔好景,我始終係90後新手,冇咩股票投資經驗,冇經歷過太多,更加冇咩市場觸覺,咁其實點先為之股價超出左企業本身個價值?而對市場既觸覺係點學或者提升

因在我能力圈都只識睇下新聞,世界局勢,始終香港唔係玩股票,主要幫中國賺錢同走資,同現時唔確定既政治好大關係。

如果想現金流創造財富應該從何入手?

其次,到現在都唔識分牛熊市狀態同周期,直覺話我知市場氣氛唔樂觀,想問如果想現金流創造財富應該從何入手,低處又未算低,係咪等於只要優質企業就十拿九穩長遠地財富增值從而變為資產?

我買股票最主要原因係唔想幫人打死一世工,用時間換金錢,所以透過投資優質股將現金增值,變為財富,再組合成資產,最終以不在職收入既方式經營,實現財務自由,先有機會做更多自己問心想做既事。

理財個案(1)龔成老師分析:生意、盈利、現金流、資產、負債

要計企業的價值,過程比較複雜,好難三言兩語就講到,就算在我的股票班,都要講5小時,裡面會講3種估值方法,有難有易,但同學都用到的。

簡單來說,你要考慮企業的生意、盈利、現金流、資產、負債等財務數據,同時要比較行業,考慮這企業的經營情況,之後的環境又會如何。這都是計算的基礎。

例如,我地會考慮佢有多少生意,有多少盈利、現金流,有多少資產,從而計算該業務值多少錢,同時會推算將來的盈利情況,去推算這企業長遠的價值。

市場觸覺是知識和經驗的累積

如果要深入計算,基本上要好仔細的研究企業,要分析好多財務數據用比率,先至有較完整的答案。

至於市場觸覺,其實就係知識和經驗的累積,唔會有人可以乜都唔識,但又可以好有觸覺和準確咁知道幾時做買賣。

世界經濟,牛熊市況等雖然都有了解的需要,但更重要是分析企業和估值能力,這個才是整個投資決策的核心。

買貴左會對長線回報率造成負面影響

我地要明白企業長期發展和質素,去理解佢是否適合作為長線持有的增值對象。另外,我地了解其質素,才可以預測佢未來盈利能力,從而知道今天企業的股價,到底是平是貴,來決定入貨與否。

因為再優質的股票,買貴左,點都會對長線回報率造成負面影響。

因此,你可以見到「分析企業優質度」和「估值定平貴」,會是整個財富增值的核心。而這部份是必需要一定投資知識,才可以有能力處理好。故你想成功達至財務自由,相關投資知識是否可缺少。

理財個案(2)讀者來信:高息要維持到幾時先完結?

老師,依你所見,其實你覺得高息要維持到幾時先完結呢?高息為壓抑通賬,咁根據過往情況,通賬一般又會持續幾年呢?

其實係唔係只要高息,股票就無運行呢?

理財個案(2)龔成老師分析:重心應是注意公司的長線發展

其實好難估,因為要睇好多因素,包括通漲、整體經濟、就業數據等。

現時通漲率雖然都仲係高,跟FED目標2%尚有很遠,但考慮到通漲率持續放緩(但依然有變數)。加上加息副作用開始浮現,除非有突發事情發生,否則估計隔離見頂不會太遠。

不過,我地分析一隻股票,係睇佢長線質素。加息對佢融資成本和估值係有影響,但唔係重心。重心反而應該係睇佢長線發展,去進行判斷。

理財個案(3)讀者來信:1686 ,9698哪隻較優質?

請問老師,你認為1686 ,9698那個優質度較高,更值得投資?謝謝。

理財個案(3)龔成老師分析︰新意網集團財務數據正面

新意網集團(1686)主要提供數據中心、設施管理、網上應用及增值服務,系統之安裝及保養服務。

行業長遠發展正面,佢已經做到全港最大,加上行業的需求不斷增長,對佢長遠都有正面影響。佢過往生意與盈利保持增長,財務數據正面。

萬國數據較有潛力

萬國數據(9698)有質素的。

佢的業務為開發及營運數據中心,根據佢公司提供的資料,佢係全中國最大的運營商網絡中立數據中心服務提供商。

見佢生意有一定的增長,行業前景正面,投資價值都有,但始終業務有不確定風險,同時受中國政策影響,唔建議太大注。

潛力上來講,(9698)會較(1686)為高,但(9698)尚在投資期,而(1686)已有穏定收入。

理財個案(4)讀者來信:點䏲電動車減價戰?

師父,點䏲電動車減價戰?

我們手上1211 是否要減持?

理財個案(4)龔成老師分析︰真正有技術的企業會取得更明顯優勢

隨住行内競爭越來越激烈,好多企業都涉足電動車行業,出現減價戰。

減價對商家來講,的確不是好事,但我始終相信只有擁有真正技術的企業,反而可以係這個汰弱留強情況下,獲得更明顯優勢。

我仍然會持有比亞迪

比亞迪(1211)可以説是這個行業的龍頭,而且同其他大型企業都有合作的計劃,最重要是他本身擁有優質的技術,這是他跑贏同行的優勢。

我認爲這場減價戰只是短期,未影響到企業的核心因素。我仍然會持有,不過你預股價一定會好波動,但如果你擔心,可以適量減持。

理財個案(5)讀者來信:1772下跌原因是什麼?

龔sir,想問下(1772)係因為鋰價格下跌所以導致佢不停咁跌?咩價位算係已經入左便宜區?

理財個案(5)龔成老師分析︰鋰價格下調有中短期的影響

鋰價格下調,對(1772)有中短期的影響,但未影響到核心因素。因為近期產品價格跌左,所以影響佢賺錢能力,相信短期仍有這情況,慢慢才會好轉。

此股仍有質素,是潛力股,但股價上落較大,要注意風險。

這企業為鋰化合物、金屬鋰及鋰電池等鋰資源生產商,業務涵蓋上游鋰資源提取、鋰化合物深加工、金屬鋰生產、鋰電池生產及鋰二次利用及回收。

贛鋒有投資價值

鋰資源廣泛應用在電池、化學品、藥品及新材料等。贛鋒客戶包括電池材料公司、電池製造商、化學品製造商、製藥公司及電子器件製造商。產品主要於中國、韓國、日本及新加坡等十多個國家出售。

贛鋒在行業處領導地位,加上行業處增長階段,可見這企業有一定的優質度,有投資價值。比較擔心是股價上落較大,同時股價會受鋰資源價格波動影響,成為投資者面對的風險。

最好用小注分注投資方法進行

因此,對承受風險能力較低的投資者,這股未必太適合。若投資者能承受風險,可考慮這股,但就避免在熱炒期或股價處貴的水平投資,最好用小注分注投資方法進行。

這股現價算初步合理區底,無貨可以分注資,並長線持有,但就要明白當中的風險。

更多理財個案投資入門相關內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。