親子熱話】話咁快喺三年幼稚園都已經步入尾聲,最擔心嘅應該係升小之路,亦相信有唔少K3家長同我一樣,都要等到最後一刻先知小朋友升去邊間學校。

親子熱話|小一入學選校由K2開始

我和先生都不是在現時居住的地方讀書,而家係等緊6月嘅大抽獎,先會知道派到邊間學校讀書。其實由K2開始,我已經入咗唔同嘅升小一群組,希望收集一下不同家長的意見,瞭解一下我哋區嘅小學情況。不過,老實講,入到這些群組其實都會帶來不少的壓力。

沒有報好多「有用」嘅「興趣」班

因為自問係一個比較Hea底嘅家長,加上疫情關係,都沒有為小朋友報好多「有用」嘅「興趣」班。何謂「有用」呢?其實是指很多不同的證書課程。

學校講座、參觀學校做到足

我都是很遲才知道原來而家啲小朋友由3幾歲人仔,已經要拎一大堆劍橋英文、牛津、哈佛(講笑)嘅證書,在我聽來真係一啲「興趣」成份都無。我有做嘅只係參加學校的講座,聽聽學校的教學理念,再報名參觀學校,俾小朋友去睇下學校環境,感受一下小學。

小一自行收生階段

直到K3開學,好似所有事情突然都急起來,因為小一入學統籌第一階段好快就到,呢個時候我哋又去多咗幾間心儀學校參觀,幾間都係區內熱門學校,好多都需要111。

什麼是111選校?

所謂111即不論是自行收生、大抽獎的甲及乙部,都選同一間學校,以表達自己的心意,方便日後叩門時加點誠意。當然,111並不是必定的,但很多學校都約定俗成了這個方案。

只有15分成功機率好低

其實我們都心知以只有15分的我們來說,自行收生階段成功機率好低,而我哋嘅選擇,最後係喺幾間入面選最以近屋企為主,最終當然就是沒有成功獲得取錄,要等到下一階段的大抽獎環節。

抽獎不要只填一間或數間學校

我哋喺今年一月交表之前,都有喺阿仔學校聽咗填表講座,亦有睇教育局網站上嘅教學,知道甲乙部可以填唔同學校,因為甲部係可以選填全港任何三間小學,不過呢個部分嘅學額只有剩餘學額嘅5%,真係所餘無幾同埋係需要唔知幾多嘅運氣同福氣先會成功。

填表攻略:應填盡填博叩門

所以喺我哋預算最後需要叩門嘅機會之下,我甲同乙部最終都係填返自行收生時的選擇,希望提高入讀機會。可能有好多人會未必填好多選項,但為免要等全部人派完派剩之後,先被分到十分唔理想嘅學校,都建議各項應填盡填,二十個選項入面填夠佢二十個,咁先係博到盡。

為叩門做好準備

可以咁講喺二月填好晒,交好表之後,到六月放榜當日都可以話係比較無咁心理受壓。我覺得真係無需為此擔心太久,始終都有幾個月時間,無謂俾太大壓力自己及家人。現階段可以做嘅,可能係為叩門而做定啲準備。

盡量表現小朋友長處及優點

好多學校都話唔收個人檔案,不過,我覺得無邊一個父母唔會為此而做足功課,既然係咁,不妨花啲心思,諗下點樣可以喺少少幾頁入面,盡量將小朋友長處及優點表現出來,為仔女嘅升學路行前多一步。

無需為此擔心太久

我都要為阿仔搵少少比賽參加一下,希望可以令佢有亮眼一點嘅頁面可以吸引一下校長及老師嘅眼球啦!唔知有冇人有啲好方法可以令大家唔好太緊張呢?

更多親子教育及親子熱話內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:深媽是一名雙職媽媽,曾任職傳媒行業,做過副刊親子、教育、家居、健康、寵物版記者,現時日頭是專業Digital Marketing人,放工返到屋企即變身成「湊仔戰士」,同屋企一隻即將4歲的跳跳紮兒子搏鬥。攰,但相信不少媽媽都同我一樣樂在其中!

免責聲明:本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。