親子熱話】2023年3月1日係一個值得紀念嘅日子!因為大家抗疫三年之後,終於迎嚟全面復常嘅一日,政府正式宣布可以唔使再戴口罩,戴咗三年有多口罩之後,可以直接全面脫罩。之但係,喺宣布咗可以脫罩之後,你仲有冇口罩喺屋企?有冇立即唔再戴口罩

親子熱話|仍然戴住口罩出街

老實說,筆者喺3月1日呢一日仍然戴住口罩出街,而深深都戴住口罩返學,雖然街上都見到有部份人開始以真面目示人,但對於仍然未中過招嘅我哋嚟講,始終比較保守。阿仔呢日早上見到有人無戴口罩時,都會問點解佢哋唔戴口罩嘅?已經無晒病毒嗱?

小朋友:唔想病想繼續戴口罩

我答佢其實新冠病毒已經不會消失了,不過已經中過嘅人好多,變了跟普通傷風感冒一樣了。於是我問個仔想唔想戴口罩,佢就話想繼續戴,因為佢唔想病。經過半天的觀察,我喺自己住嘅區附近見八成以上嘅人,都仍然戴住口罩

健康生活|3個原因繼續戴口罩

我諗大致上都有幾方面原因,一嚟可能之前真係儲備咗一定數量嘅口罩 (好似我自己就係);其二係習慣咗,暫時未放低到嗰份安全感;另一樣可能就係同我一樣未中過,都想為自己添多份保護,當然都唔排除其他可能性,例如為咗美觀等等。

選擇權在大家手上

個人就覺得無需要理會其他人戴或不戴的原因,只要自己舒適自在就可,反正而家選擇權喺返大家手上面,大家可以珍惜呢份得來不易嘅選擇。

理解小朋友的意願

至於小朋友方面,呢一日睇到啲心理學家嘅訪問,就指佢哋可能會因為除口罩戴來唔同嘅心理影響,可能會產生焦慮,例如擔心會與別不同,又或者有壓力,家長需要做的是適時問小朋友對戴口罩的看法,看看他們的意願,看自己的條件是否可以唔戴,向小朋友解釋唔戴的風險,戴口罩的好處等等,讓他們知道戴與唔戴的好與壞,以及不用介意別人的說法和目光。

教小朋友唔戴口罩的禮儀

假如小朋友希望唔戴口罩,家長亦要記得與他們共同學習脫罩的禮儀,例如打乞嗤要遮住口鼻用手遮完口鼻的話謹記要洗手,面對其他人時盡量保持微笑,這些看似很簡單的禮儀,或可能會因為幾年疫情戴慣口罩而忘記了,所以小朋友想唔戴口罩,都可能需要重親適應,家長要記得與他們一起重新學習。

再次感受無罩生活

我家的小朋友經歷了大半天仍然有口罩的生活後,到了晚上要從外婆家回家時,他跟我說想試試除口罩,我便立即答應了, 因為晚上回家時人比較少,都是一個好時機讓他再次感受無罩生活。

除口罩後的快樂

他一步出大廈外面就立即除口罩,我即時見到天真快樂的笑容在他臉上展現出來,佢仲同我講啲空氣好香,見到佢一路行返屋企時都是心情非常愉快,我都為佢感到十分開心。呢三年真係欠了小朋友很多快樂時光呢......

更多親子教育及健康生活內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:深媽是一名雙職媽媽,曾任職傳媒行業,做過副刊親子、教育、家居、健康、寵物版記者,現時日頭是專業Digital Marketing人,放工返到屋企即變身成「湊仔戰士」,同屋企一隻即將4歲的跳跳紮兒子搏鬥。攰,但相信不少媽媽都同我一樣樂在其中!

免責聲明:本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。