理財個案】22歲地盤科文、半工讀土木工程高級文憑,但只讀的理論,讀完未必應用得上,怕浪費時間,考慮仲讀唔讀好。想變有錢但又覺得工字不出頭!

理財個案(1)讀者來信:22歲地盤科文半工讀

成哥你好,我今年22歲,做地盤科文,岩岩開始半工讀緊土木工程高級文憑,但讀緊既野只係理論,讀完未必應用得上,覺得浪費時間,依家唔知讀唔讀好。

自細渴望成為有錢人

細個渴望可以將來成為一個有錢人,自由自在做自己想做嘅野,但係自己又無咩生意天份咁,唔似得你細細個就咁識做生意。初中時接觸到富爸爸呢本書,睇咗小小,接觸到財務自由呢4個字,但就冇深究。

工作帶來收入 每日忙於奔命

因為努力工作儲錢呢個「加」嘅概念由父母根深底固地傳到自己當中,所以只知道工作係帶來收入嘅唯一方法。踏入社會後,每日都忙於奔命,只係為生存。

失業後 找到地盤科文工作

個人開始走下坡,之後辭工,失去工作後個人開始變得焦躁不安,失業期中,我係三聯遇上你本書,一睇就不能自拔。其後找到現時的地盤科文工作。

「乘」的理財觀念

依家開始個腦係舊果套觀念同你果套「乘」嘅觀念衝突緊,個人好亂,返工又冇以前咁有幹勁,因為認清左原來自己係老鼠賽跑當中,唔甘心就此一生,但又唔知應該下一步點行。

靠自己努力同堅持累積到財富

我真係唔知邊個可以指點我去路,你係過來人,靠自己努力同堅持累積到財富,你嘅一字一言都具有極大既說服力,希望您可以得到你既回覆,感激不盡!!

個案重點:

  • 22歲
  • 半工讀高級文憑

重點目標:

  • 工作方向的決定
  • 是否仍要讀書
  • 將來成為一個有錢人

理財個案(1)龔成老師分析:為學而學 有所保留

先講你讀書的部分,除非所讀的項目對你將來係有真正的幫助,否則只是為學而學,我有所保留的,因為太浪費時間,不如將時間用於學習創富,又或一些對將來事業有具體幫助的知識技能,那來得更好。

全職去做有關「乘」的工作

要賺大錢、要致富,最好當然係全職去做有關「乘」的工作,即是《80後百萬富翁》所講的5方法:生意、投資物業、投資股票、成為專家、佣金工作。這是最好的路,但未必所有人都適合全職的,全職做生意的人,10個有8個失敗,就算強如富爸爸作者清崎,亦試過到中年時,無錢要寄居在朋友家一年。

建議你以「打工+創富」並行

因此,全職創富這條路並不易行,當中必定會經歷失敗,之後才能有大成功,你的能力不是重點,你有沒有這個心理準備,以及決心才是重點。除非你有好大好大的決心,否則我會建議你以「打工+創富」並行數年進行會更好,即是本身有一份正職,再兼職去學、去做這些創富方法,而我自己都是運用這個方法的。

先打工去累積會更好

因為你仍好後生,思路可能未清晰,未完全知道自己想點。所以一邊打工,一邊做上面5方法,你將會更清楚自己想點,當上面方法的回報足夠你全職跳出來,到時再全職也不遲。加上你社會經驗不多,先打工去累積會更好。

打工不要單聚焦在人工

但要記住,你打工同時,必須利用時間學創富、去創富。而打工不要單聚焦在人工,更要自己爭取人工以外的東西,如人脈、社會知識與經驗、商機。

年輕人才懂的宣傳方法

你做地盤,之前我聽過一個後生仔做搭棚,由低做起,之後開搭棚公司,年年賺過百萬。其實,一些由年長人主導的行業,他們不懂得年輕人才懂的宣傳方法,這可能就是你的機會。

打工出路有限 但要保持積極

所以機會到處有,問題係你有無足夠的料,打工出路有限,但你都要保持積極,我相信積極打工與創富無沖突,所以你要做的是積極做好你份工,並從中找機會,再利用空閒時間學創富、去創富。加油!!

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

理財個案(2)讀者來信:搵到錢又學到理財技能的工作

多謝回覆。同埋想問下,其實香港有無咩工作可以令自己學到多啲關於投資/股票的知識?可以搵到錢又學到理財技能..如果i bank嗰啲應該好難入?

理財個案(2)龔成老師分析︰投資是專業的學科

其實投資都是一門好專業的學科,學校入面學到的知識其實都要配合實質的經驗,我自己學習得最多的知識,不是來自學校,是透過自己平時看書,不斷累積。

你揀工 工都一樣會揀你

我覺得你現時自己想太多用處不大,因爲你揀工的同時,工都一樣會揀你,再加上現時處於疫情,好多金融行業都會精簡人手,可能以前有的職位,流失之後就不再請。最容易入行的,其實是前綫工作,就算你在銀行入面推介理財產品,都要有相關的知識,變相都可以有得著。

建議由商業銀行做起

我覺得一開始,如果你無相關的學歷,要有由低做起的心理準備。IBANK最好有相關的學歷和經驗,會相對難入,同時IBANK辛苦,你自己又是否願意犧牲呢?所以,建議你由比較簡單的商業銀行做起,先進入公司,再慢慢轉職位。

看理財書學習相關知識

同埋,我自己不覺得一定要在工作中先可以學習到相關的知識,你可以看理財書來擴濶自己的視野。書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

更多理財個案文章:

相關文章:理財個案|情侶月儲2萬計劃2年後結婚!想用結婚儲備炒股增值|龔成教室

相關文章:理財個案|43歲工作廿年現失業!股票蝕錢抽到居屋冇要好後悔|龔成教室

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。