理財個案】43歲讀者工作廿年,最後一份工月薪只得2.6萬,現時失業,上年4月起學人投資股票但股市跌勁蝕錢,只淨90萬身家,上年抽中居屋又無要,很後悔..

理財個案(1)讀者來信:43歲沒有大學畢業

龔sir,有睇你嘅書同每日睇你嘅post,你每日嘅post 真係好觸動到我,有一個話要爭取時間,一個話重新開始,最近嗰個要相信自己…..你知唔知,就好似心靈雞湯咁!但今日都係忍唔住想表達下自己嘅心情同希望你指教。

工作廿年 現在失業

其實我最近好唔開心,我已經43歲,沒有大學畢業就出嚟工作,一直都係做銀行(同你一樣,所以有種親切感),入職時只有6千5 (contract),捱咗20年,最後份工都係得2萬6、7,現在失業。

學人投資 一夜間蝕本同利共20萬

我上年4月開始學人投資,當時成副身家有$140萬,跟你買入(1211.HK),幾注均價$175,因為當時唔識,只係知道要分散投資,亂咁買其他嘢,主要買入咗(1825.HK),一夜間冇晒本同利共20萬,另一隻致命傷係(0136.HK),蝕左7萬,今年年頭大跌,忍唔住$230 放咗(1211.HK),多得佢幫我賺返10萬。

抽到居屋嫌細冇要 感後悔

另一件事係上年6月我抽到居屋,鑽石山295呎,因為某啲原因,我冇要到,期待今年再抽,其一原因係今年有香港區,6月搞左珠,no. 好後,沒機會了,我霎時崩潰,我好後悔,呢幾個月我都瞓唔著!其實因為金融風暴,我同屋企人一直到而家仲係租樓住,當時其一原因係295呎對我哋一家四口黎講好細。

揀建期 趕供樓前搵工?

但而家諗返應該唔理咁多上車先,最好係冇壓測,3年後咪再換摟囉,當時唔識諗,重要係人唔係成日都咁好彩!其實我細佬買咗樓,但佢有女朋友,而我係單身,所以為自己又好,為屋企人又好,承受住上車嘅壓力!最近有新樓入埸價只係300萬,如果我而家買,揀建期,趕供樓前搵工,係咪好癲?

3月再買入比亞迪

講返股票,我3月又多得龔Sir你入返(1211.HK), 但因為好多人都話今年股票上落大加太多心埋因素,$200賣咗。跟住$16x 入咗美團,點知即刻跌落$14x , 又因心理因素,蝕返落去!我知道睇長缐,真係知道架…….

自己衰唔夠你慳儉

因為自己衰唔夠你慳儉,又其實呢兩年大部份時間冇工作,而家身家得90萬左右,現時冇股票,我真係唔知應該點做,如果讀書,好快要比第一期學費,D錢只會有出冇入,咁我應該盡快搵嘢做,但其實我係唔想搵,唔係因為懶,我驚返咗工,跟唔貼個股市。

最近一直短炒目標賺40萬

呢排一直短炒,我唔貪心,我只係想搵返3、4十萬,龔sir 可否指教點樣重新入手,入邊D股票,除咗(1211.HK), 好想知你第二選擇係咩?我呢個情況,係咪應該搵工,儲返D財富先?我呢個年齡,仲應該讀書嗎?

吖,如果你睇哂全文,真係多謝你

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

理財個案(1)龔成老師分析︰

其實你現時最重要的是調整心態,不要因爲過往的損失,而製造更多的損失。"每一分錢"都是你的血汗錢,都得來不易,你應該謹慎,珍惜才是,你現時要做的事吸取教訓並從新出發。在你過往經驗中,你應該明白投資,「知識」是十分重要。短炒好難賺到錢,投資股票其中著重點,是要懂得分析企業的前景以及賺錢能力,好的股票不應該賣出。

美臻集團主要從事服裝製造業務

美臻集團(1825.HK)主要從事服裝製造業務,包括男裝、女裝及童裝產品,過往業務一般,之前有炒作,令股價偏高,不過以業務發展來分析,這股的投資價值,只是一般般。

中國儒意有危有機

中國儒意(0136.HK)有危有機類。現時企業盈利不多,現金流不强,之前市值極高,市場對「前景」有無限幻想,有時炒作會升好多,但跌都可以好勁。這類股票如果要長線投資要很小心,要明白高風險。佢唔係不值投資,但風險高,故只能小小注。

比亞迪可以一直持有

比亞迪(1211.HK)是優質的潛力股,買入之後,如果不是太貴,其實可以一直持有;美團(3690.HK)的不確定性高,要投資,都要控制注碼。

「樓換樓」是一個可行策略

至於買樓,「樓換樓」是一個可行的策略,當初的你無選擇到居屋其實都有你自身的理由,其中包括「太細」,無法滿足生活所需,放棄買入其實問題不大,現時等下次機會未嘗不可。而新私樓,我就不太建議,因為一般都有溢價存在,變相令你買貴左。我比較建議係2手市場,睇下有無合適機會。

投資係長線 唔係短炒

另外「驚返左工,跟唔貼個股市」這種觀念是錯誤的,因為我哋做投資係長線,唔係短炒,所以唔會成日睇個市。反而,買入前分析要做得足。現時你要做就是找工作,令自己現金流不要再持續流失。

要有回報才值得做

至於讀書,我雖然鼓勵別人進修增值,但都要睇翻你進修的科目能否幫助你在事業上更進一步,你要將投資的概念帶入進修當中,不要盲目讀書,要有回報才值得做,只要值得,就不論年紀都可以嘗試。

可用「月供」模式累積資產

投資是等你工作穩定之後先考慮的,因爲投資是長線先有成果,對於投資經驗不多的你,可以用「月供」的模式為自己累積資產。同時,建議你先集中指數基金,港股如盈富(2800.HK)、美股如(VOO)。到你有一定投資知識,才好去買其他股票。在你找工作同時,你有時間就去努力增進投資知識。你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。

努力增進投資知識

書本上,你可以睇我寫的《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,如果你要提升自己的投資回報就一定要有相應的知識,因爲回報是和知識成正比,課程所教授的技巧終生受用。

更多理財個案文章:

相關文章:理財個案|45歲失工作能力!現金用於還債vs將股票換高增長股|龔成教室

相關文章:理財個案|平凡80後曾1個月只用700元!十年後變股票班導師|龔成教室

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。