理財個案】24歲讀者平日沒有太多洗費,儘量「慳得1蚊就1蚊」,希望可以在28歲時賺到第一桶金,而長遠目標是達到財務自由,應該如何投資好?

理財個案(1)讀者來信:想4年賺100萬有無計?

呀sir你好,我想同你分享下我宜家的情況,我今年24歲,之前上過您的堂學左投資要賺錢一定係長線投資。咁之前我都一手手買左啲股票:

股票代號 持貨量 買入價(元)
9988 2手 190
2638 1手 7.83
1928 2手 24.8
1810 2手 21.59
1448 1手 7.45
1177 2手 6.6
285 1手 36.725
270 1手 11.12
美股VOO 15股 388美元

24歲月入15K

而呢啲我都會長擺係度,做長線投資,甚至會將港股收番黎的股息再投資;而VOO一定係永遠月供,不斷將股息再投資。

我24歲,大學畢業後兩年全職做保險,跟住宜家就番緊份正職,再兼職保險,月入大概$15000。持有現金$20萬,保險每月供$3000,仲有一份lump Sum儲蓄保險有$20萬。

慳得1蚊就1蚊學投資

我本人無乜駛費,帶飯番工,交通費都用月票,慳得一蚊就一蚊,所以每月可以儲$10000,其他就家用、交通費同間唔中同朋友聯誼娛樂。我最近諗緊再開多個證券戶口月供股票,本身我用富途擺上面的股票,宜家想開致富證券,呀Sir您覺得致富證券點?

月供哪些股票好?

同埋我計劃緊供:

0388  港交所 $2,000
0002 中電 $2,000

呀Sir可唔可以比多啲建議我,月供邊啲股票會好啲?同樣我希望學您咁樣28歲要有$100萬同長遠財務自由。打得有啲長,唔好意思呀Sir,唔該曬。

理財個案(1)龔成老師分析:

你有正確的理財觀念,知道投資不是炒賣,而是需要一個長線有效的累積財富過程。

你24歲,應以增值為主,建議你用「平穏增長股」 + 「潛力股」作組合,去創造一個增值平台。

你現時持有的組合中,都是有長線投資價值的優質股。但當中不少是潛力股,我不太建議持有太多潛力股(特別係你這類投資知識不多的初學者),因為潛力股波動大,同時不確定性高,超過5成的話,會為組合帶來過高的風險。

長遠可加入「平穏增長股」平衡整體組合

因此,長遠你可以加入更多「平穏增長股」來平衡整體組合。月供股票是有效累積財富的方法,但如果你開太多戶口的話,會難於管理,可以集中一個戶口投資。

富途都有月供股票的服務,我自己無用過,好難比到意見你。你可以睇翻佢便利性和收費率去決定。

一邊月供一邊儲蓄的策略

至於月供方面,你每月先用5成儲蓄,即$5000做月供。其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。你現時月供港交所(0388.HK)係可以,但中電(0002.HK)主要係收息,增長力欠奉,不太適合你年紀。

但由於潛力股有一定波動性,而你本身的潛力股持股都偏多,暫時不建議供太多,暫時預佔供款預算3成好了。到你累積到較多經驗,才慢慢將比重提升至5成。至於餘下的現金,就等機會,當大市出現一定程度的下跌,就可以動用現金去投資,在平宜價加大力度掃貨,然後長線投資。

「保險」主要係用來防守

最後,你現時有不少資金在保險。其實「保險」主要係用來防守,買足夠保障就可以。儲蓄成份架保險,唔係唔可以買。如果你個人風險承受能力好低,或者完全無投資能力,這類保險都有持有價值。

但始終係財富增值角度,佢幫助好有限,一般我都就唔建議太多。做財富增值,應集中投資在優質資產(如優質股、物業等),效果才會理想。

理財個案(2)讀者來信:對於氫能源有什麼睇法?

你對於Hydrogen power 的前景有咩睇法?謝謝。

理財個案(2)龔成老師分析:氫能源發展仍要一段時間

近年碳中和、減排成為全球熱門話題。當中氫能源,是其中一個較多人討論的能源範疇。由水變氫的電解過程中,由於需要消耗大量電力及能量,故必需有充裕的可再生能源配合(如太陽能、風力、水力),「氫」才稱得上真正綠色能源。

但本身可再生能源,全球發展都未算完全成熟和普及,故已造成一個困難。

氫氣儲存跟以往電力不同

其次,氫氣儲存跟以往電力不同。要重新建構相關設備,都要時間和成本。

就使用安全性而言,過去就有不少氫燃料發生的意外,2019年南韓的一個氫燃料儲存罐發生爆炸,造成2死6傷。同年,美國和挪威都分別有儲氫罐和加氫站爆炸,造成人命傷亡。所以,安全性問題都成為發展阻力。

氫能暫時不算是主流

雖然有不少不利因素,但我依然相信,氫能有機會成為未來綠色能源的其中一員。特別係一些本身能源自給自足率較低國家,如日本,會較大機會全面發展氫能源技術(現時都看到日本朝這個方向),以減少對海外能源的依賴。

不過,氫能暫時不算是主流,發展潛力是有,但要走到全面普及,相信還需要時間,而且當中依然有不確定性。

理財個案(3)讀者來信:加注拉低騰訊個平均價好唔好?

成哥,隻騰訊跌翻,我想加注拉低個平均價,現價可以?其實咁係咪溝貨,我又記得你話溝貨唔好,其實應該點做?

理財個案(3)龔成老師分析:組合比例與配置才最重要

騰訊(0700.HK)現價合理,如果你本身持貨不多,資金足,現價加少少可以。我地決定加注與否,要睇幾個因素,記住,並不是「拉低平均買入價」為目的。

  • 第一,要分析這股的質素,如果無質素,就再跌都唔加。
  • 第二,這股的類別,如潛力或增長或收息類等,是否與你的財富組合匹配,比例是否適合。
  • 第三,你要先計算加注後,這股佔你股票組合的比例會否太多,因為同一行業,同一股票。不能佔股票組合的比例太多。
  • 第四,現價是否有投資價值率,要平,或起碼合理,不能貴。
  • 第五,你要在加注後,仍有現金剩。

記住,重點不是「拉低平均價」,而是組合比例與配置。

理財個案(4)讀者來信:浪費生命的特徵中左好多個有無得救?

老師,之前見你講浪費生命的特徵,我中左好多個,我係咪無得救?

理財個案(4)龔成老師分析:先找目標開始為長遠規劃

其實短期有這情況,可以接受,但最重要是長遠,你要想想5年後、10年後,你想過怎樣的生活,你現時已經可以開始為長遠規劃。建議你開始定一些切合自己的目標,思考自己的長遠發展方向,以及怎樣能更有效運用時間,要放自己在一個適合發展的環境。

理財個案(5)讀者來信:你點睇賺息蝕股價?

龔sir,其實你點睇賺息蝕股價?

理財個案(5)龔成老師分析:要留意企業本質有無下跌

要睇該企業本質有無下跌,如果業務明顯轉差,投資價值就會大減;相反,如果只是中短期市況不利令股價跌,就不用太擔心。當然,也有一些情況,是該股無問題,只是投資者在高位買入,投資者就要改進自己的投資技巧。

更多理財個案投資入門相關內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。