理財個案】30歲女讀者自稱對股票認識不多,分析能力低,只有朋友教懂如何買賣。現已蝕15萬,想知舜宇光學可否再買入?現時剩7萬流動資金求指點迷津!

理財個案(1)讀者來信:30歲女對股票分析能力低已蝕15萬

你好,老師。我30歲,女 本身對股票認識不多,只有朋友教懂如何買賣,對股票分析能力很低,上年入左隻 0698.HK(0.3入,0.087放左),蝕左15萬左右,而之前一直都買開(2382.HK),請問呢隻股(2382.HK)仲可以繼續買入嗎?

流動資金剩7萬 求指點迷津

暫時我目標希望可以將蝕咗嘅賺返,有冇邊隻股票值得我去注意下? 但目前手頭上流動資金只有七萬左右

望老師可以指點迷津

理財個案(1)龔成老師分析︰投資必需具有企業分析和估值能力

首先,要投資必需具有企業分析和估值能力,前者幫你找出有投資價值股票,後者決定現價是否值得投資。唔好只係聽日講就去買,如果你連股票做乜野生意、點賺錢、有乜優勢都答唔到自己,就要停一停,唔好投資住。

通達集團好波動

通達集團(0698.HK)唔係無投資價值,但始終質素只算是不過不失,當大市氣氛不好,這類股票會好波動。舜宇光學科技(2382.HK)有一定的質素。過往手機市場高增長,令佢鏡頭業務受惠不少,但近年手機增速開始減慢,你預佢增長力會變得較平穏。不過,手機市場又開始向好。

舜宇光學科技現價都合理

在長遠,無論是手機鏡頭,又或是各種鏡頭方面的應用,只會愈來愈廣泛,前景正面,不過,中短期可能會有少少波動。這股可以長線投資,現價都合理。不過,如果你本身有唔少貨,就唔建議再加注,以免太集中一隻股票,而造成風險。

選股可集中在指數ETF

其實作為投資初學者,我建議先從月供股票入手。因為你未懂定平貴,月供可以平衡這方面風險。選股方面,你可以集中在一些指數ETF,佢地係一籃子優質股票,分佈在不同行業,具投資價值外,也能分散風險。

用5成儲蓄做月供 對初學者最有利

現時你可以用每月先用5成儲蓄做月供,其餘先儲起等機會。當大市出現一定程度的下跌,就可以動用現金去投資,在平宜價加大力度掃貨,然後長線投資。相信這個模式,雖然唔係最賺錢,但對你這類初學者會係最有利。

必需再加強投資知識

但你要留意,上述月供方法,雖然可以幫助你在知識不多情況下,進行有限度的財富增值。但長線財富增值要做得好,必需再加強投資知識,提升選股分析和估值能力。令你可以因應市況平貴,自行制定入市策略。

建議你要多讀投資相關書本、年報

因此,我建議你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。書本上,你可以睇我寫的《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

理財個案(2)讀者來信:騰訊股價一直下跌

老師,想問下持有(0700.HK)分別在價位328,325及266買入,見這股一直下跌,有點怕,想問下老師意見,另外也持有(1024.HK)在58.8的股價購入,兩者都在下跌。

理財個案(2)龔成老師︰不要被買入價影響

首先你要明白一個概念,我哋持有一隻股票與否,關鍵位是企業質素、前景,不要被買入價影響。因為我地買股票就是買企業。如果企業質素轉差,就要賣出。如果企業某些核心優勢減少左,就有機會減持,因此,我地要分析企業的核心因素,一些長期的賺錢能力,有無改變。

騰訊和快手都有投資價值

現時大市受這因素影響,通脹、加息、戰事、中國房產、疫情等因素影響,大市仍會偏弱。騰訊(0700.HK)和快手(1024.HK)都有投資價值,但前者監管風險高左,後者本身是風險略高類別。這2隻股票,注碼上都不宜過於進取。

更多理財個案、理財方法相關內容:

更多內容:理財個案|83萬本金亂買股票!部分股價跌9成!越輸越多點做好|龔成教室

更多內容:理財個案|28歲男想創業開補習社!30歲女望放棄生意打自由工|龔成教室

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。