理財個案】90後月光族讀者尚有半年才還清欠債,預計2023年開始可正式儲錢,目標每月儲1萬,期望與妹妹每人出50萬首期夾錢買樓,求加速儲錢方法。

理財個案(1)讀者來信:90後月光族望還債後與妹夾錢買樓

Hello Sir,我係一個月光族既90後,仲有半年先還晒啲債,2023年開始 可以正式儲錢,目標係每月1萬。以前自己係月光族,最近連至親嘅親人都走埋。覺得有個家好緊要,自己一個無媽咪爸爸幫手,靠自己上樓真係好吃力,覺得個目標離自已好遠咁,所以,想會同妹夾錢買樓。

如何令每月儲蓄既一萬變大?

我哋每人都將會拎出50萬出嚟做首期,睇你嘅《5年買樓4步曲》令我好有動力,希望可以盡快上車!想問下點樣令每月儲蓄既一萬變大?新樓買唔起,所以會想睇舊樓,唔知sir,可唔可以指點下!

理財個案(1)龔成老師分析︰集中做好「儲$50萬」先

你開始正視並改善自己「月光」的問題,是一種進步。你先做好儲錢,到時再一步步睇樓市,夾錢買樓不是不可,但問題可能較多,但這刻你集中做好「儲$50萬」先!

要分清「想要」和「需要」

儲錢其實並不是一件十分困難的事,你只要分清「想要」和「需要」;記賬;不使用信用卡,久而久之,你就會養成習慣,每月就開始有錢剩。

建議你用「收入-儲蓄」的理財方式

如果你要達到每月的理財目標,建議你用「收入-儲蓄」的理財方式取代「收入-支出」,這樣你就能夠確保自己一定達到目標。我在堂上經常提到一個概念就是「小資產追大資產」,你可以先用個股票增值,然後支付物業的首期。

90後投資應以增值為主

你是90後,投資應以增值為主,建議你用「平穏增長股」 + 「潛力股」作組合,去創造一個增值平台。當然,如果你承受風險不高,就集中儲現金,又或只投資較低風險的收息股。如果能承受基本風險,你可以用每月先用5成儲蓄做月供。

一邊月供股票一邊儲蓄

其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。如果你現時無太多投資經驗和知識,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。

潛力股比重可以相應調高

若你有一定投資知識﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約3-5成,視乎你投資知識多寡和了解這些股票程度而定。至於餘下的現金,就等機會,當大市出現一定程度的下跌,就可以動用現金去投資,在平宜價加大力度掃貨,然後長線投資。

努力增進投資知識

除了透過以上月供方法,去累積資產外。同時間,你要去努力增進投資知識,來提升你財富增值效果。你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

另外,本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

買樓前半年至一年起賣股票套現

你的投資知識決定你資產增值的速度,等你買樓前的半年至一年就要開始賣出股票套現,避免一次過放,有價格集中的風險。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

理財個案(2)讀者來信:物業重估會影響盈利?

Sir 想問上堂教過 如果有物業重估,會影響盈利,要折走物業重估條數再計盈利,EPS,PE. 咁如果折舊攤銷大既企業,係唔係都要咁做?

折舊攤銷不用折走?

定還是因為折舊攤銷都係生意入面年年都有既數 可以唔使折走?

分析EBITDA 就可以?唔調整嘅PE 估值參考價值係唔係無咁高?

理財個案(2)龔成老師分析︰一般好少去折走折舊攤銷

理論上,折舊攤銷同物業重估都是會計的概念,從純利中折走,會較真實地反映現況。不過,我哋一般好少去折走折舊攤銷,反而會同經營現金流和EBITDA去綜合分析,了解實際情況。

物業重估相對一性

而物業重估﹐佢係相對一性,數據好多時都會較大和波動。所以,佢有折走的必要。當你要折走物業重估時,就會令過去年度的實際純利變左,故這些年份的市盈率都要相應上/下調。如果你依然唔太有信心做,你可以用較長年期分析。

房地產類物業重估 基本上有週期性

例如房地產類的物業重估,基本上係有週期性,只要你拿年份夠長(如7-10年),就可以對佢架影響自然地平滑化(即折走物業重估都得)。

更多理財個案文章:

相關文章:理財個案|剛步入50歲、深信月供股票好處!現月供盈富騰訊美團等應否換馬|龔成教室

相關文章:理財個案|25歲人生樽頸位求變!工作穩定但發展有限、想5年儲100萬|龔成教室

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。