理財個案】30歲打工仔收入微薄!既無遠見,又無理財觀念,現時只有5位數積蓄「覺得好危險」,想請教儲蓄計劃是否適合,另有何投資是用複利息回報?

理財個案|43歲未婚剛辭職!想將自住樓出租、與同住母親齊搬到澳門過活|龔成教室

理財個案|讀者來信:30歲打工仔收入微薄 唔識理財

最近一口氣買左好幾本您寫既書,「80後系列」、「50收息潛力系列」。令我對金錢嘅觀念頓時唔同曬。我係一位90頭,步入30歲讀者,我白白浪費咗人生裡最寶貴階段,而家打份微薄牛工,得5位數積蓄,又無一技之長,要怪就怪自己成熟得太遲,無遠見,無理財觀念,無打算,好食懶飛,實在非常非常之後悔。

想開始學習投資

自己唔想再咁樣過埋下半世,覺得好危險,30年人生根本空白一片,活到毫無價值。先醒覺真的要為將來好好計劃一下。睇緊你80後百萬富翁,令到我對金錢有莫大改觀,從中獲益良多,將重要既內容都貼label,瑩光筆劃起反覆重溫。希望而家開始學投資唔會遲,運用你分享嘅投資心得,好好學習投資這一課。多謝您。

有咩投資係用複利息嘅回報?

亦想請教您,對保險推薦儲蓄計劃,其實值得考慮嗎?打個比如,一個月存1000,存20年後可攞一筆錢這種,其實係怕佢哋用文字藝術導致最後拿不到錢,以及這筆錢變成長期被綁死資金。另外,亦想請教有咩投資係用複利息嘅回報的?多謝指教。

理財個案|40歲職場上不如意!想靠現時積蓄月賺2萬元唔再返工|龔成教室

龔成老師分析:投資優質股可複利息回報

首先,多謝你對我著作的支持!你現在才不到30歲,其實係財富增值路上,算係年青。只要你認真學習,用正確方法去一步步增值,相信都會有唔錯效果。你所問的複利息回報,其實投資優質股就可以做到這個效果。原理就是將派出股息,累積到一定數量,就再買入優質股,即係將賺到的現金,再投入進行增值。

投資「平穏增長股」和「潛力股」

至於無股息企業,唔代表做唔到。因為佢會將相關資金,重新投資在企業發展,都可以做到複利效果。雖然你現時投資知識不多,但你可以先用月供方法,去邊累積財富,邊學習投資知識。策略上,你可以投資「平穏增長股」和「潛力股」。你每月5成儲蓄做月供。其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。

潛力股最多維持2-3成

由於你現時無太多投資經驗和知識,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。到你將來有一定投資知識﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約3-5成,視乎你當時投資知識多寡和了解這些股票程度而定。

一半現金等機會掃貨

餘下的另一半現金,我哋就等機會,當大市出現較大回調,就加大力度掃貨,然後作長線投資。至於「保險」,主要係用來防守,買足夠保障就可以。儲蓄成份的保險,唔係唔可以買。如果你個人風險承受能力好低,或者完全無投資能力,這類保險都有持有價值。

應集中投資在優質資產

但始終係財富增值角度,佢幫助好有限,一般我都就唔建議太多。做財富增值,應集中投資在優質資產(如優質股、物業等),效果才會理想。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。