理財個案】港股仍然未有起色,投資組合中我股份如下跌蝕錢,的確令人擔憂。有讀者問:海底撈點睇?又有讀者指,投資吉利由賺變蝕,應該點做?

理財個案(1)海底撈前景

龔成老師分析:海底撈(6862.HK)短期業務仍會因中國經濟波動而有影響,長遠來說,這股仍有質素的,佢以「海底撈」品牌經營火鍋店及外賣業務,火鍋菜單由鍋底、醬汁蘸料以及在鍋底烹飪的食材三個主要部分組成,可點單鍋、鴛鴦或四宮格鍋底組合,餐廳提供多種調料及食材,以及供應小吃、酒和飲品。

在中國有好多分店,以及外國都有。有規模,有品牌,整體正面。相信長遠仍有發展的。但相信以佢的情況,仍要弱一段時期。

這股市場之前比佢好高估值,就算近期回落,最多只能稱為合理區中下,一定未平。 如果有貨可長線,但不建議持貨多過,但無貨暫時只建議小注,股價始終波動,行業仍有不確定性。 

理財個案(2)吉利由賺變蝕應點做?

龔成老師分析︰其實你先要諗返,做長線投資初心。點解一隻優質股係需要長線持有,同時當切投資佢架目的。 你要明白,現時全球衰退風險、通漲問題、地緣政治和戰爭危機依然存在。

表面上,經濟好似復常,但另一邊大型企業正不斷裁員,難言經濟理想。 現時面對係過去20-30年以來最複雜環境,好多問題都一次過發生。

預中短期一定會好波動

所以,你預中短期一定會好波動,但我會邊穏陣投資之餘,都會同時找尋市場機會。 吉利(0175.HK)過往質素不差,但近年增長力有所減弱,以及賺錢能力都有所減弱。

近年受新能源車市場影響,令賺錢能力受到影響,其實這企業已經加快轉型,近年年報也有提及「本集團以新能源轉型作為經營重點,大幅加快新能源轉型步伐。」

短期仍會較一般

中長期來說,要新能源車有較理想的銷量,同時當中的毛利率要明顯提高,才能帶動這企業全面回勇。整體來說,這企業並不是無質素,但短期仍會較一般,至於中期期能否好轉,就要睇上述所講的因素。

不過,要留意佢整體的不確定性增加左,因此值得投資的金額都會略為減少。 若果你對我想法唔太有信心,你可以從以下因素,去自行判斷自己走向。

每個人對市場睇法和風險承受力不同

因為每個人對市場睇法和風險承受力不同,你可以自己都諗一諗,到底佢投資價值是如何。最重要,唔好錯誤將個焦點放係「今日」個股價,而錯過未來架成長空間。

若你依然相信新能車市場依然有一定成長空間,同時長線經濟會慢慢復常,吉利技術和品牌係市場上有一定優勢。咁你係應該照持有,直至新能車市場成熟晒,企業價值完全反映才沽出。

要好強心理素質和客觀視野

相反,你覺得新能車市場已經唔會太大成長空間,同時經濟未來好長時間都唔會轉好,又或者吉利係而個新能車市場架競爭力,已經係半敗陣狀態,無力改變而個劣勢,你就應該開始減持。

記住,成功投資者,除了要掌握好價值投資技巧外,仲需要好強心理素質和客觀視野,去令自己可以做出理性決定。這才可以令自己長線投資回報,比坊間散戶更優勝。 加油!

更多理財方法及股票投資入門內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。