理財個案】讀者表示自己買入阿里、京東健康等股票均是接火棒「蝕到無眼睇」,已有一段時間無投資港股美股,因無錢回+斬倉太傷,唯有先暫放一邊等升。

理財個案(1)讀者來信:阿里、京東健康蝕到無眼睇

龔sir,你好嗎?上次對話講嘅接火棒股票我蝕太多(例如 阿里爸爸,京東健康等等...),蝕到我無眼睇,港股同美股一樣,所以放埋一邊唔想斬,等佢上啦唯有,斬太傷了。

損失慘重 經一事長一智

所以我而家啲錢未回手我掂都無再掂股票,寧願草錢,等其他壓哂死蟹貨有曙光free到啲錢出黎再重新學你去「研究」背景,好過誤信啲人「tips」,真係損失慘重,經一事長一智。

賺咁多錢會否花錢買名牌?

另外我想問下你,你賺咁多錢,成千萬咁多,你會唔會花錢買名牌?有時我見到人地成日有好多唔同牌子嘅名牌袋,我一方面個心會羨慕,一方面我又諗,其實唔係買唔起,只係唔捨得買,但如果花幾萬去旅行去當地生活我又好捨得。

鍾意名牌是「稀缺」心態?

我睇過唔同video同文章講解點解啲人會咁鍾意名牌,都係「稀缺」心態。之前認識做珠寶嘅生意人但佢哋好低調,咁你呢?你係唔係住豪宅?買好多名牌?你係點睇依樣嘢?

理財個案(1)龔成老師分析︰

其實投資可以簡單概括為「在便宜的價格買入優質的股票,並長期持有」。騰訊(0700.HK),阿里(9988.HK),京東健康(6618.HK)都是有質素的潛力股,你的買入價錢偏貴,但都可以守住先。

潛力股要配合一定投資經驗

其實,潛力股要配合一定投資經驗。若你持貨佔組合較多,可以沽少少,換至其他較穏陣優質股。做投資是一項非常獨立而理性的工作,你要學會自己做分析研究,設定投資計劃。否則,不可能在投資上有進步。

生活上的開銷都是「必需品」

我自小就在屋村長大,而且我個人比較實際,生活上的開銷都是「必需品」,我好明白「第一桶金」對理財的重要,所以不會買名牌。同時,我好少同人比較,要求的是做好自己,我知道自己的目標,所以當見到別人用名牌的時候無特別羡慕,我寧願用這些錢生更多的錢。

精明消費者要避免落入「陷阱」

如果你是因爲「人有我有」又或者「滿足自己的虛榮心或稀缺心理」,名牌是沒有必要的,商家自然有佢嘅銷售手法,但作爲精明的消費者要避免落入「陷阱」。

個人不反對用名牌

但我個人不是反對用名牌,牌子有其品牌價值,如果你本身有自己喜歡的品牌,不妨可以當作鼓勵,當自己做到什麼目標的時候,就獎勵自己,這樣,名牌就不單單是「人有我有」的工具。

通常有錢人都好低調

通常有錢的人其實都好低調,好節儉,巴菲特現時仍然住多年前買入的房屋,一部車可以用好多年,但巴菲特已經透過自己的實力向世界證明「自己就是名牌」,所以,我無住豪宅,無好多名牌。

人的價值不是用名牌去衡量

人的價值不是用名牌去衡量,花錢在你認爲值得的地方,俾錢去旅行買體驗都是值得的,最重要是你知道自己真正想要什麽。現時大市算係合理區中下部,我建議你唔好等D持股升上去先再投資,咁會浪費左機會。

一籃子優質股風險較細

你可以先用月供或分注,指數都得,因為佢係一籃子優質股,風險較細,現價都合理。你可以開始慢慢用佢地儲住貨先,同時開始學習,等有更多知識時,才投資其他個股,這樣安排會較理想。

理財個案(2)讀者來信:想致富 遇騙徒曾上當

龔sir,如果致富要不斷錯,咁過程包唔包括被騙徒呃?好多騙徒都喜歡用投資呃人。我哋審慎投資都要本身有足夠能力分析,唔夠能力分析騙徒就會搵位遊說,利用人怕錯失良機和教學嘅態度等試圖呃人。

自問曾經都上過當。網絡較明顯,當面較難認。唔一定次次可以洞悉到係騙術。咁正確心態係咪應該靠自己先係最好?

理財個案(2)龔成老師分析︰被騙徒呃不算是投資上的錯

錯雖然是會犯,但有些錯是可以盡量避免的,被騙徒呃不算是投資上的錯,反而反映在個人行事上可以更理性,更成熟。錯,當然盡量避免,但如果不幸中左,就要學習,下次不要再犯。當然,如果遇上好有經驗的騙徒,作爲普通人是好難識別的。

近年出現很多投資騙案

近年出現很多投資騙案,騙徒會化身成美女、投資專家、基金話事人、上市公司管理層等,先與散戶打好關係,當得到散戶信任後,就推介股票引散戶入局,以上述手法騙取散戶的錢。

要避開這類騙局也不是不可能:

  • 第一,不要胡亂加入財經群組。
  • 第二,不要輕信別人意見。
  • 第三,買入股票前要有自己的獨立分析。

其實這類股,不少都有以下共通點:

  • 第一,市值細,很多都少過$10億。
  • 第二,上市年期不久,例如不足一年。
  • 第三,股權集中,甚至證監會有出通告,提醒散戶出現這情況,叫散戶小心。

有懷疑可同家人朋友分享

自己能有能力分辨騙徒當然是最好,但如果有懷疑,都可以同家人朋友分享,可能他們當中有類似的經歷,可以給你點提醒。

更多理財個案及理財方法內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。