理財個案】讀者今年26歲,曾經一身負債,後來學懂理財,現月入23K買月供基金+美股,想開酒吧餐廳,最終實現財務自由,想向龔成請教。

理財個案(1)讀者來信:26歲想結婚置業、開酒吧餐廳財務自由

龔成老師你好:本人26歲,收入一個月大约$23,000-$25,000,視乎ot情況!今次特意來信最主要一黎都係想感謝你係書本帶出嘅知識,其次亦都好想分享我自己嘅想法同埋計畫,希望老師可以從中有一點嘅提示及可行性建議,之前已經睇過老師你嘅《財務自由行》著作,近期再睇埋《80後百萬富翁》,更加刺激到我嘅想法。

早知要搵錢唔可以單靠打工

其實18歲已經有聽講過被動式收入,當時亦都已經知道要搵錢唔可以單靠打工,但係當年年少氣盛再加埋知識有限,淨係會覺得一定要搵錢做生意。

其後亦都因為缺乏理財知識,欠下一身債(因為玩樂先使未來錢),經過好幾年嘅時間終於解決以前自己製作出嚟嘅蘇州屎,亦都好清楚了解理財重要性,所以都閱讀咗好多關於理財,心態,投資嘅書本希望可以改變人生。同時亦都不停進修本人工作行業上嘅課程及知識,務求爭取加薪可以更多成本去投入投資用途。

月供基金+買美股

其實我初步嘅計劃打算一個月存款5000元,一份月供基金2500元(同女朋友一齊買),8000元用作投資用途; 

  • 投資計劃:已擁有一份月供基金(25年期)
  • 其次打算以可口可樂及BRK.B作為儲蓄長線之用,可能再會每月小注Tesla或NVDIA

夢想擁有一間酒吧餐廳

作為比較進取嘅科技股選擇,因為本人對於港股及收息股嘅操作形式未有太了解,所以唔敢輕舉妄動。

個人最大目標其實係希望可以做實體生意,其實夢想擁有一間酒吧餐廳,另外亦都當然可以實現一個財務自由

短期目標:結婚置業

但係短期目標亦都會希望可以有錢同女朋友計劃結婚置業,目標真係太多一時之間冇可能進行得太快,但希望可以有更好嘅計劃加速呢件事情發生。

嚟緊日都會想打算報到老師嘅投資課程,更深入了解。唔知道老師可否也為我嘅少少計劃作出一點建議?多謝。

龔成老師分析:目標多不是問題

唔好客氣,著作能正面啟發就好。

雖然過往理財做得不好,但睇到你好努力去將錯誤更正過來,以比很多人做好。目標多不是問題,只要好好計劃就可以。

26歲是財富增值黃金時期

你現時要做,係做好增值部份,不論是結婚、儲生意本金、財務自由需要本金,都可以先透過優質股,去累積出來。

以你現時26歲去計,是財富增值的黃金時期。除了盡力儲蓄、投資、學投資知識外。也要把握這個黃金時間,做好財富增值部份。

「平穏增長股」+「潛力股」投資策略

策略上,你可以投資「平穏增長股」和「潛力股」。你上述股票都可以,但Tesla或NVIDIA波動性大,不建議月供。你想買,可以每隔2,3個月就小小注。

至於,可口可樂及BRK.B是平穏增長股,可以月供。

你現時每月月供8,000元,另方面5,000元儲起係可行,用一邊月供一邊儲蓄的策略。

可投資指數基金

選股上,除了可口可樂及BRK.B,你可以投資在其他平穩增值股,例如指數基金。

至於潛力股方面,可考慮︰安碩恒生科技(3067.HK)、阿里(9988.HK)、騰訊(0700.HK)、港交所(0388.HK)、舜宇光學(2382.HK)、小米(1810.HK)、中生製藥(1177.HK)、GX中國電車基金(2845.HK)、三星FANG ETF(2814.HK)、安碩納指一百(2834.HK)。如果有投資美股,可投資QQQ。但佢地波動性和風險會較高,你要自己平衡。

最多維持2-3成潛力股

但你現時無太多投資經驗和知識,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。

到你有一定投資知識﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約3-5成,視乎你當時投資知識多寡和了解這些股票程度而定。餘下現金,我地就等機會,當大市出現較大回調,就加大力度掃貨,然後作長線投資。

月供股票好過投資相連保險

至於份月供基金,我相信是投資相連保險。我唔係話這些投資計劃唔好,但當中基金和保險公司,都會分別向你抽取費用,變相拉低你整體回報。而且,你提早贖回仲有額外費用。

因此,我一般會建議直接月供股票,長線會較好。如果你供左唔長,你就認真諗下值唔值得供落去。但如果供左較長時間,我建議你供埋佢。

理財個案(2)讀者來信:應否轉做政府工?

龔sir你好!上次問完你投資意見後原來都過左一年了,雖然未有大進步,但一路都有留意住同時充實自己。

係增值資產同時都實際地充實自己。因為想擴展自己技能同埋發現將來可持續發展範疇度既機遇,我上年9月開始讀一個master,貶吓眼完成左一半。同時間呢個master幫我轉左工,做緊一個有些少相關既新工作,人工有1/3增幅!

正做一份夢寐以求嘅工作

呢份工好有自由度,做既野都有趣,又幾有挑戰性,差唔多係一份夢寐以求嘅工作,但係暫時未知3年約後會係點,因為要視乎情況先知有冇得續約,基本上對三年之後嘅發展係一個未知之數。都未知將來個市場對(非金融有關)既可持續發展有咩需求。

收到政府工offer 

同時間喺呢個時候收到一年幾之前申請既一份政府工offer,佢非常之穩定,可以肯定佢喺之後嗰十幾廿年嘅人工同埋都幾可觀。所以喺穩定程度上都幾吸引我,正正就係彌補左依家份工嘅短處。

工作性質我都覺得幾吸引同有趣,不過佢好偏門,香港冇乜類似既野,基本上入左去都唔使諗走。同首先要減返1/3人工,重要起碼8年先catch up得返依家既價。

轉工與否是人生決定

不,過將來就會好穩定升職加薪。所以我依家好掙扎,唔知道點樣揀先至好… 

係一個影響人生嘅決定,好怕做錯左決定自己會後悔⋯⋯

龔成老師分析︰

趁年輕增值自己是值得做的投資。做決定前,你可以問問自己的内心。你願意投資去讀MASTER,證明你對行業有興趣,而且你已經付出左成本。

現時都找到合適同有前景的工作,雖然未來的發展是一個未知數,但因爲你有熱誠,工作能更好地發揮。

政府工不好處都是過於穩定

政府工好處勝在穩定,但同時不好處都是過於穩定,而發展的空間有限。你現時仍然年輕,是一個可以為將來拼搏的年紀。

但如果你本身家庭有負擔,要供樓的話,穩定的工作會有好處;但如果本身負擔不大,而又找到理想的工作,都不妨去多嘗試。

從長線角度出發

當你有左決定之後,就要將目光向前,不要左顧有盼,同時唔好有後悔的想法。

你要從長線角度出發,睇下自己目標和希望生活是怎樣,來去計劃今天。

更多內容:【理財個案】廿幾歲每日返工放工唔知為乜? 龔成教搵錢與追夢次序 |龔成教室

理財個案(3)讀者來信:MPF的退休安排

阿sir你好,想幫我就退休老豆問MPF安排,佢黎緊到左退休年齡,公司話唔會再供款,想知佢之後可以點安排筆MPF?因為佢筆MPF不多,得30萬左右,而佢又無咩儲蓄,MPF話之後會收佢每月的手績費,咁佢想知可以點安排?再投資?

龔成老師分析

其實佢有2個做法:

  • 第一,就係放係MPF一直滾存,但會有費用。
  • 第二,就係取回自行投資(如果佢已過65,或者60前提早退休)。

投資收息股賺取現金流

建議你爸爸主要投放在收息資產,可以投資收息股賺取現金流,又或者投資年金或債券。

目標是5%、6%的股息率的收息股,例如港燈(2638.HK)、深高速(0548.HK)、香港電訊(6823.HK)、工行(1398.HK)、恒生銀行(0011.HK)、置富(0778.HK)、陽光(0435.HK)、高息基金(3110.HK)都可以。

更多內容:【理財個案】因私事損失10萬+買牛熊證唔記得賣走變廢紙再蝕5萬!求低刺激+穩健增值方法|龔成教室

現金在理財中有防守的作用

另外,有些更有超過8%的高息股,但股價就略有風險,你可以小注考慮,例如中石化(0386.HK)、互太紡織(1382.HK)等(記住,股價略波動,不能太過大。

現金在理財中有防守的作用,你爸爸已到退休年紀,持有適量現金可以應付不時之需。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。