理財個案】30萬讀者手持5萬元儲蓄,現已月供儲蓄保險8年,希望透過儲蓄及月供股票賺取首期錢,務求10年後上車,尋求投資組合推介。

理財個案(1)讀者來信:30歲得5萬元儲蓄

你好,想問問30歲得5萬儲蓄,另月供緊儲蓄保險已8年,想十年後比到首期買樓,而家開始每月儲蓄5,000元,另外2,000元想買月供股票,有咩組合推介?

理財個案(1)龔成老師分析︰透過累積優質股去達成

不論你置業,還是對未來財富增值,都可以透過累積優質股去達成。

保險主要係買保障,儲蓄保險增值力一般,不太建議買。如果要增值的話,還是交給其他資產類別會更好。但你已供了一定年期,建議你保留,但唔好再係儲蓄保方面加大投入。

等大跌市機會

如果要10年後有足夠首期買樓,你月供2,000元,以每年平均10%回報計算(連股息再投資),10年之後只有約3X萬元,對你而言未必足夠。

因此,我建議你相同5,000元儲蓄去做增值。每月先用4,000元月供,另外3,000元就儲起,等大跌市機會。

平穏增長股+潛力股

你30歲,建議你用「平穏增長股」+「潛力股」作組合,去創造一個增值平台。

如果你現時無太多投資經驗和知識,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。

分注賣出股票套現

至於手上5萬元,你都可以將部份投入股市,其餘保留起,同樣等大跌市出現時,可以用來掃貨。

如要買樓,在買入之前半年至一年就要分注賣出股票套現,以減低價格波動影響。

理財個案(2)如何訂立投資金額?

龔sir,想問下應該點去訂立投資金額?因為其實每個月都應該會草錢,本金會增加,而新手又只係應該投資10-15隻股票,咁既話,咁我投資左果10-15隻股票某個金額就應該停,然後之後啲資金應該做咩好?

理財個案(2)龔成老師分析︰月供股票建議投資5-10隻

你現時剛開始投資,你可以用每個月閒錢,去月供股票。股票數量,你可以睇你每月可用金額和你認識多少股票。但唔建議供得太多,因為會令每隻月供股票的費用比重太高,同時太多股票,你好難定期審視佢地質素變。

100萬以下組合,我建議投資5-10隻就夠了,太多股票會難於打理,同時效果不佳。到超過100萬,可以加大到10-15隻。

每隻投資金額應以組合的比例計算

每個投資都不是一個獨立的考慮,而是從整體組合出發,每隻投資金額應該以組合的比例來計算。大方向,是個股和個別行業,不要高於組合15%和30%。

至於個別股票比重,你可以按你自己認知和對佢信心去決定,只要長線唔超過15%就得。

月供應該用儲蓄的一半去做

另外,我地唔會話供到某個金額就停,只要有質素,比重又唔超標,基本上可以一直供落去。

現時大市在合理區,月供應該用儲蓄的一半去做,餘下資金就等你用一定知識,或者大跌市出現時,才動用。

更多理財方法、投資入門內容

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。