讀者來信:Anthony Sir你好!朋友說近幾年,英國加拿大等國家樓價升幅都很強勁,如果幾年前我決心賣晒香港樓,買晒英國樓加拿大樓樓就好了,你覺得現在還值得改變策略嗎?

回覆讀者來信:每個物業都爆升嗎?

首先,你熟悉那個地方嗎?宏觀數據看,英國、加拿大等國家過去幾年樓價升幅都很強勁。問題一,整個國家,每個角落,每個物業都爆升嗎?你買那個地區?那個物業?是否必然跟着爆升?香港只是一個城市,要搵升區爆升樓都不容易,更何況一個國家?

英國都有爛尾 都有港人中招

如果你本身並不熟悉那個國家,為甚麼你會覺得,去一兩個展銷會,聽一兩個代理推介,一買就升?從此幸福快樂的生活?如果真係咁筍,當地投資者或者熟客已經掃晒,為甚麼要到香港來說你買?告訴你一個殘酷的事實吧,有些代理根本就唔知邊個盤好,邊個佣金高就賣邊個,所以你都見到英國都有爛尾,都有港人中招。

更多內容:樓市走勢2022|中原地產預測:香港樓價8月繼續跌!今年低位計升幅將全部蒸發

想買樓賺錢 要用心Study

你肯定不會中伏?想在一個市場得心應手買樓賺錢,要用心Study的,如果過兩年非洲勁升呢?你係咪又去買?如果戰事結束後烏克蘭勁升呢?可能性都幾高,你係咪又去買?買得幾多?

歐美那邊樓價爆升原因

其次,爆升因素,是你幾年前能掌握的嗎?為甚麼歐美那邊樓價爆升?原因有幾個:

  1. 疫情下,歐美各國瘋狂印銀紙;
  2. 俄烏戰爭,令糧食及資源短缺,刺激全球通賬急升;
  3. 放任政策,任由外國人買樓炒樓。

幾年前能掌握的嗎?

難道幾年前,你就猜到有疫情?猜到有俄烏戰爭?猜到他們不會像香港一樣,出辣招控制樓市?如果幾年前就買英國、買加拿大樓的朋友,可能因為個人背景,例如家人在那邊;也可能是運氣使然,例如剛剛用晒人名,遇到買外國樓的機會。很大程度上是你無法控制的!

過去幾年歐美升得勁 值得再追嗎?

放眼未來,過去幾年歐美升得勁,值得再追嗎?通脹已經創幾十年新高了,要瘋狂加息了,樓價還可以再爆升嗎?香港未跟加你都驚樓價跌了,歐美瘋狂加你又唔驚?如果歐美政府覺得樓價升得太過份,要像香港一樣出招,例如外國人不能買,或要付辣稅,那就一夜夢碎了!還值得搏嗎?

更多內容:香港樓市結構仍未變!但悲情持續可令個別板塊樓價再跌10%|平民財技

不反對買海外樓 只反對盲目跟風

第三,筆者不反對人買海外樓,只是反對盲目跟風!如果你真的熟悉個別市場,例如Giano大師熟悉大陸樓,經濟不景氣下仍然可以賺錢,我不但不反對,甚至會搵機會向他學習呢。如果你本身不熟悉,我也不反對,只是反對盲目瞓身而已。

專業投資者的做法

資深投資者都有自己的主場,就以大陸樓前輩Giano大師為例,縱橫幾十年,在大陸合埋眼都賺到錢,他都會試發掘其他投資機會,但會控制好比例,例如9:1、8:2,大部份在自己主場,雖然市況未必就,未必賺得多,但最少穩賺,少部份試其他,如果回報想,慢慢掌握到就再加注,這才是專業投資者的做法。

散戶投機人態:贏到是好運 輸錢是合理

如果如你所說,早知幾年前賣晒香港樓,買晒英國加拿大,其實這是散戶投機人態,贏到是好運,輸錢是合理,要拼棄這些賭搏的思維啊!

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:1% Anthony( 第一桶金)、一巴仙(1%)投資培訓學院創辦人,TVB有樓萬事足、BenSir睇樓團II等顧問,多年來協助無數年青人成功上車,無數小業主倍增資產,財務自由!除了住宅,亦活躍於大陸樓、工商廈活化重建等,團隊是市場上最活躍的新晉發展商之一。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。