理財個案】35歲未婚女月入6至7萬,持有好多「濕星股票」加埋跌了一半,原本約50萬股票現跌淨20多萬,有120萬現金求教股票配置,想靠自己過穩定生活。

更多內容:理財個案|34歲已婚不打算生育!已供完自住村屋、望10年內買樓收租|龔成教室

理財個案(1)讀者來信:35歲未婚女持股跌一半

成哥,好希望抽中我答啊,小妹真係好迷惘。好多濕濕星星股票,加埋跌咗一半,包括:

月入7萬 想靠自己過穩定生活

夾埋大概本金50萬,變成而家大概20幾萬;有120萬現金,而家都成35歲喇,未婚想靠自己有穩定生活,月入6-7萬左右。想睇睇如果增長/收息點分配好。希望抽中我啦,謝謝你。我都有買你啲書睇,但睇完都係無乜信心去做決定啊。

更多內容:理財個案|小米倍升時唔願沽出、現蝕錢感後悔!長線持有得個吉|龔成教室

理財個案(1)龔成老師分析︰年輕人可承受較高風險

其實這個INBOX的問題﹐我99%都會回答。但由於提問讀者太多,你要比時間我,預大約一個星期才會覆到你。當我哋進行人生財富累積時,會運用「先增值,後現金流」方法。年輕人應著重於增值類資產,而較年長的,就應著重保守類別。因年輕人財富系統未成形,同時負擔較少,可以承受較高風險,所以應以增長為先。

35歲應以增值為主

例如初期投資較有潛力股票,令財富增值較快,到一定金額後,可轉較平穩增值的股票。最後有相當財富時,才換成收息股去為自已創造穏定現金流。以你現時35歲去計,應以增值為主。你可以投資「平穏增長股」和「潛力股」。

建議先月供模式建立股票組合

你現時持有股票,都係有質素。現時出現虧損,相信是由於近2年市弱,加上你應該普遍都買貴咗,所以才變成現時狀況。由於你係初學者,過往估值都不太理想。相信你對點去定平貴,未必太了解。我建議你先利用月供模式,去建立一個股票組合,以減低買貴貨風險。

潛力股最多維持2-3成

你每月5成儲蓄做月供。其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。你現時無太多投資經驗和知識,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。到你有將來一定投資知識﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約3-5成,視乎你當時投資知識多寡和了解這些股票程度而定。

120萬資金先投入20-30萬「分注」買貨

現時大市只是合理區中下部,你現有120萬資金可以先投入20-30萬,用「分注」形式,慢慢買貨。餘下資金和每月所儲到的資金,就等你有更多知識,或者大市出現一定程度的下跌,才大力度掃貨,然後長線投資。

更多內容:理財個案|29歲月入43K!有20萬現金、持16萬股票全部蝕錢中|龔成教室

理財個案(2)讀者來信:先父股票如何轉戶?

你好呀龔sir,唔好意思呀,如果先父有啲股票係個銀行入面,我而家要幫佢close左個銀行戶口,銀行話啲股票要做轉戶手續,

但銀行冇股票轉戶嘅info俾我,叫我自己上網搵。我想問下我應該點樣做股票轉戶? 

理財個案(2)龔成老師分析︰要申請股票轉倉

如果你想從現有中介機構(銀行/證券行)轉移至另一個中介機構,就要申請股票轉倉。一般你要在轉入的中介,先做一些程序。但間間唔同,你要自己去問返。之後,持股人要向轉出股票的中介機構,遞交轉出股票指令表格(SI Form),當中主要係一些股票賬戶資料、要轉出股票名單、新股票戶口(轉入戶口)等資料。

填好相關資料,將SI Form交比舊中介,咁就可以。

更多內容:理財個案|收入不錯但多年儲不到錢!月用2萬買一樣嘢累積財富|龔成教室

理財個案(3)讀者來信:50歲想買領展收息

您好,龔成老師,我年紀50,想買(0823.HK)來儲股息可以嗎?我能力只可以買一手(100股),請問而家買可以嗎?希望可以長揸?同埋我想問下(0008.HK)可唔可以長揸收息?  

謝謝老師

理財個案(3)龔成老師分析︰無貨已可以入首注

領展(0823.HK)有一定規模,坐擁不少優質商場、寫字樓、停車場等物業。集團主要透過提升的商場,去增加物業發展潛力。過往股派息穩定,無論是收息又或是增值方面,領展都擁有條件,長線質素依然存在。再加上早前斥資36.7億元收購悉尼一幢甲級商廈,集團開始在海外尋找有潛力物業,預期由本地化進一步國際化,這都是潛力所在。

市場估值往往不平

但由於此股優質,市場估值往往不平。現價有近4.5%以上息率,已有投資價值,無貨已可以入首注,股息率達5%會更理想。此股適合你年紀和長線投資,除了收息外,都有一定增長力。但現價只是合理區頂,可以先小注,等回調再慢慢加注。

電盈負債較多 增長力不強

電盈(0008.HK)雖然業務算穩定,但由於負債較多,因此不是無風險。這股作為收息股,可以,但增長力不強,同時負債多有風險,不建議大手投資。現價合理的。但記住,我哋唔好成個組合,只集中係1,2隻股票身上。

同一股不能高於組合15%

最重要是建立一個長期的「財富組合」,要優質,要平衡,要適合你的年齡與風險承受程度,新舊經濟各類股都要有。同一行業不能高於組合30%,同一股不能高於組合15%。要平衡,建立後長期持有,不是買賣賺差價,而是成為你財富組合一部分。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。