理財個案】52歲讀者零投資知識!聽人講買新時代能源、瑞聲等股票,買入後股價跌到無眼睇,望指點協助建構一個長遠穩健收息投資組合。

理財個案|讀者用13萬大手買入中移動後股價不斷跌!應等派息、止蝕定溝貨|龔成教室

理財個案(1)讀者來信:52歲零投資知識

老師,我52歲,以下係本人持股,新時代能源當日係聽姐夫講上市就買,買完之前跌到無眼睇到而家。至於瑞聲係之後聽人講number買零知識,全部都未開始睇:

0002.HK0005.HK0006.HK0013.HK0166.HK2018.HK

等老師你教我。老師,請教咩影響日元跌到咁低?超期待老師指點想幫自己建構一個長遠穩健收息組合

理財個案(1)龔成老師分析︰投資要自己研究

你要記住,唔好聽人講或者聽消息,就去買一隻股票。要你自己真係研究過,最少知佢做乜生意、點賺錢、點解有市場優勢,才好考慮。

52歲年紀 投資應較保守

以你52歲年紀,投資應較保守。你持有的組合,大致上有質素的股票,可以守。但和黃醫藥(0013.HK)不確定性高,不宜持有太多。新時代能源(0166.HK)質素不太好,建議你長線換碼至其他優質股會較好。

要自己學投資理財基礎

書本上,你一定要試下自己睇,去慢慢學。你可以睇咗《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》先,打好個基礎。如果你自問理解力唔高,我建議你最好來上堂,咁會最有效率。

日元跌主要受強美元政策影響

日元要跌,背後原因好複雜。簡單咁講,主要受強美元政策(加息)所影響。其實以你年紀,都仲有財富增長空間,但要較保守。除左收息股,你都可以加D平稳增長股,去提升少少增長力。

建議先用5成儲蓄做月供

現在你每月先用5成儲蓄做月供。其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。餘下一半,就等大跌市去入平貨。同時,可以建立一個收息股的組合,目標是5%、6%的股息率的收息股。

5-6%股息率收息股推介

例如港燈(2638.HK)、深高速(0548.HK)、香港電訊(6823.HK)、工行(1398.HK)、恆生(0011.HK)、置富(0778.HK)、陽光(0435.HK)。收息基金(3110.HK),都可以。

超過8%高息股 股價略有風險

另外,有些更有超過8%的高息股,但股價就略有風險,你可以小注考慮,例如佐丹奴國際(0709.HK)、中石化(0386.HK)、互太紡織(1382.HK)、富豪產業(1881.HK)等(記住,股價略波動,不能太過大注)。

理財個案(2)讀者來信:GX恒生高股息率vs盈富

龔老師你好,想問下(3110.HK)同(2800.HK)風險分別,見(3110.HK)有5-6 厘息相當吸引,現持(2800.HK)只求安穩收息下,轉(3110.HK)是否風險一樣?因見(3110.HK)資產值只有5億多,及成交少,會否比較高危? 謝謝老師

理財個案(2)龔成老師分析︰一個投資收息股的基金

市值與成交都是基金的其中一個分析點,但並不是核心因素,因此不用太擔心。成交少,可能買賣差價會闊少少。GX恒生高股息率(3110.HK),是一個投資收息股的基金,追蹤恆生高股息率指數之表現。

GX恒生高股息率現價合理 可分注

可以視為收息股的組合中其中一員。這基金可投資的,現價合理,可分注。佢是投資香港大型,較穩陣,派息較高的上市公司。這是不差的收息組合,但增長力不強。

GX恒生高股息率vs盈富

可以上基金網站有介紹的:

  • 盈富(2800.HK)係包括60間質素不錯上市公司股票的組合,有助你平衡組合中的風險。
  • 盈富(2800.HK)的增值力會比GX恒生高股息率(3110.HK)為高,但股息率就無(3110.HK)咁高,兩者都不算是高風險類別。

GX恒生高股息率成交相對少

GX恒生高股息率(3110.HK)成交相對少,但問題不大,主要係買賣差額會大咗。但你係用來長期收息,唔會成日做買賣,所以影響好細。

GX恒生高股息率利息會較高

如果你打算持有收息,GX恒生高股息率(3110.HK)利息會較高,會較適合。但如果你想收息之餘有小小增長力,盈富(2800.HK)會較好。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。