理財個案】39歲讀者有兩個小朋友,家庭月入40K,自置物業樓齡達38年、單幢洋樓單位較小,唔夠住想換樓!另有200萬現金+少量股票,求教增值方法!

理財個案|誤信專家推薦亂入11隻股、現虧損4萬多元令信心動搖

理財個案(1)讀者來信:39歲家庭月入40K想換樓

龔成老師,本人39歲,有2個小朋友,家庭月入約40K,自置物業, 市值約4百萬,尚餘一百餘萬未供。現金約2百萬。因為單位較小,唔夠空間,用以放租(10K),月供6k。同時以較平租金租用屋企人較大的單位(10K),可住幾年。

有少量股票 不太懂投資

自置物業樓齡較大,38年,單幢洋樓,所以想放,再購入約廿年的屋苑,約600萬。此做法可取嗎?還是照舊放租?只有少量股票,唔太懂投資,有那些股票建議可增值?

謝謝

理財個案(1)龔成老師分析︰可投資風險稍高的潛力股票

你有自住的需要,而且現時的住屋不能配合長遠的需求,換屋應該成爲未來的目標。你可以先在現時屋企人的大單位住,小的單位繼續放租,然後趁這段時間用股票增值。投資什麽類型的股票取決於你買樓的時期,如果5年内買樓,可以投資風險稍高的潛力股票(但不是高風險);但如果是短期内(2、3年)置業,就建議集中平穩增值股。

置業前一年開始沽貨套現

現時大市只在合理區,資金唔好盡用。最好留有部份,等大跌市出現時,可以用來掃貨。到你決定置業前一年左右,你就要開始慢慢沽貨套現,唔好到用先一次過沽,因為無人知當時個大市水平。因此,你要慢慢沽,去平衡價格波動的風險。

理財個案|幾年前3房換2房按揭100萬!現金剩10萬、其餘買股票|龔成教室

理財個案(2)讀者來信:36歲情侶與父母同住

老師你好!本人36歲 ,同父母同男友同住,住喺早幾年樓換樓的自置物業,當時900萬,現大概1,100萬,當時做左$1.8m mortage,30年,尚有$1.5m,月供$7,000。

二人月入70k 工作穩定 但較大使

二人月入70k,工作穩定,但比較大使,扣除家用 / 保險及使費,只係每月儲$5k左右,未來慳啲希望可儲到$10k。現金約$300k係mortage link 戶口,會留為兩老醫療備用(二人有長期病患及重症,但冇保險,預計將來幾年會有大支出)

現持股票:重倉100萬匯豐

0005.HK @$59.2 重倉咗$1m… (早年用mortgage 錢買落,諗住all in 收息,就可以唔使錢供樓,不過,現在價又跌、息又跌,派息只勉強打和mortgage 利息部分)以下為呢兩年儲錢後分批買入,今年一暴跌… ,變相高追咗,全倉平均-40%…

投資組合全倉平均蝕40%

股票 平均買入價 數量
香港電訊 6823.HK 10.6元 五手
宏利 0945.HK 110元 一手
友邦 1299.HK 98元 兩手
新世界 0017.HK 33.1元 四手
小米 1810.HK 20.88元 五手
安碩科技 3067.HK 17.7元 34手
阿里健康 0241.HK 16.16元 三手
蘋果 AAPL 118元 10股

帳面買親都輸 如何部署?

基本上依家帳面係買親都輸,想問老師如果係你,以上股票係早前應該大跌你會有什麼部署? 想學嘢。我覺得自己唔識定止蝕位。

  • 0005.HK 返家鄉,老師建議可以贖回幾多?之後,我會留返一部分現金做兩老醫療費用,餘下資金如何步署?
  • 1810.HK / 3067.HK是否可長期持有? 仲好唔好入貨?例如自製月供,拉返低平均價?
  • 0241.HK 最受重創,是否企業本身已冇質素,好似太受母公司同內地政策影響,應該忍痛止蝕,再轉其他嗎?

中期目標+長遠目標

中期目標:希望過多三四年加人工後,可加按現在樓,買400萬的樓,以租供樓,長遠作為被動收入

長遠目標:我自己訂立以現有120萬倉start up,希望每年15-10%回報,到10年後5-8%,希望20年後滾存到1000萬。不過一實行個plan,呢兩年已經變咗負數。 

希望老師指點,分享你嘅睇法,感謝你的時間

理財個案|41歲夫婦投資只買穩陣股票、惟跌市溝貨溝極都係蝕|龔成教室

理財個案(2)龔成老師分析︰買股票就是買企業

你現時有負擔,再加上將來開支會變大,建議先留半年以上支出做防守後再投資比較合適。首先你要明白一個概念,我哋持有一隻股票與否,關鍵位是企業質素、前景,不要被買入價影響。因為我哋買股票就是買企業。

如是優質股 有資金應該加注

買入價,你的賺蝕,只是一個心理因素,該企業長遠的發展,才是我地是否值得持有的重點,而我地不會定「止蝕位」,除非企業的質素有變。如果是優質的股票,大跌市的時候,如果有有資金應該加注,因爲優質的股票長遠會回升,跌市就製造了一個很好的買入機會。

匯豐有質素宜收息

  • 匯豐(0005.HK)有質素,但增長力減弱,收息可以,但就不建議將所有資金都集中在一隻股票上,比例不要超過組合的15%。
  • 小米(1810.HK),安碩恒生科技(3067.HK)都是潛力股,可以長線持有。現時兩者都處於合理區中間以下區域,如果資金充裕,可以分注。我哋加注的原因不是為拉低平均價,而是組合的配置,兩者都可以月供。

阿里健康是潛力股但本質波動

阿里健康(0241.HK)這是潛力股,業務上,有好大的潛力,不過,本質波動,股價上落大,這類股風險都不少,估值比較難,企業本身有不確定性加上政策有監管,如果你佔比較多,建議適量減持,換碼到其他風險較低的股票。

香港電訊(6823.HK),友邦(1299.HK),宏利(945.HK),新世界(0017.HK),AAPL 都是優質的股票,可以持有。

香港樓的回報率偏低

你現時已經持有一個物業,如果再買入物業會令財富較爲集中於一類資產,但現時你與父母同住,如果將來會有搬出的可能都可以考慮,現時香港樓的回報率偏低,建議在有較大的值博率再考慮買入。

每年10%(連股息再投資)的回報有可能,但就不要太集中在中短的波動,只要久不久檢視一下企業的質素,長線持有就可以。

用「平穏增長股 + 潛力股」作組合

如果你留有一部分資金用作生活所需,仍然有錢剩的話,你可以用「平穏增長股」 + 「潛力股」作組合,去創造一個增值平台。

至於餘下的現金,就等機會,當大市出現一定程度的下跌,就可以動用現金去投資,在平宜價加大力度掃貨,然後長線投資。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。