理財個案】讀者自稱唔識炒股又唔識止蝕,已輸好多。現只能以「輸少當贏」心態。他重貨多隻股票,如以580元高位入騰訊、205元入阿里巴巴等,唔知點算!求指教!

理財個案|誤信專家推薦亂入11隻股、現虧損4萬多元令信心動搖|龔成教室

理財個案(1)讀者來信:唔識炒股又唔識止蝕

老師你好!本人唔識炒股,又唔識止蝕,而家輸咗好多,而家只想以輸少當贏嘅心態,都重貨手上有:

股票 平均買入價
6969.HK 思摩爾國際 67元
0700.HK 騰訊 580元
1810.HK 小米 24元
2628.HK 中國人壽 28元
9988.HK 阿里巴巴 205元

好多一入股就跌價了,而家點算,我應該幾錢走貨吖?

唔該曬老師指教指教我!謝謝

理財個案(1)龔成老師分析︰買入價賺蝕 只是心理因素

首先你要明白一個概念,我哋持有一隻股票與否,關鍵位是企業質素、前景,不要被買入價影響。因為我哋買股票就是買企業。買入價,你的賺蝕,只是一個心理因素,該企業長遠的發展,才是我地是否值得持有的重點。

思摩爾國際建議反彈約10-15%減持

思摩爾國際(6969.HK)因爲政策的風險,以及本身的不確定性,不適宜持有過多,如果佔組合太多,建議反彈約10-15%減持。騰訊(0700.HK),小米(1810.HK),阿里(9988.HK)屬於潛力股,但又質素,但投資要控制注碼,如果你貨多,建議每反彈1,2成左右賣出部分。長遠維持組合約10%左右比較合適。

中國人壽增長力唔強

中國人壽(2628.HK)並不是無質素,不過增長力唔強。同埋企業的賺錢能力不及過往年代,如果你目標在於收息,可以持有;如果貨太多,可以回升1成左右減部分。投資不是炒賣,而是配置,對於未能掌握定選股和平貴技巧的初學者,你可以選擇月供。

月供方法 累積資產

除了透過以上月供方法,去累積資產外。同時間,你要去努力增進投資知識,來提升你財富增值效果。你要多讀投資相關書本、年報,新聞和報讀相關課程。

書本上,你可以睇我寫架《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。

理財個案|兩個29歲Case:買勞力士賺錢買股票vs偏重買科技股|龔成教室

理財個案(2)讀者來信:ROE有多少個計法?

  1. Sir 我想問下ROE係咪有幾個計法? (0728.HK)為例,雪球寫roe為6.55,Aastock寫6.05, 想問下邊個先準?
  2. 東方財富淨資產收益率(平均)係6.55,股東權益回報率係6.05,想問下兩個有咩分別?

理財個案(2)龔成老師分析︰

  1. ROE其實不同網站計算,係會有少少唔同。作比較時,只要你統一用同一個網站,就就可以。
  2. 「淨資產收益率」係用資產值,去計算集團賺錢能力。而ROE則以股東權益,去計算賺錢能力。

兩者是不同分析方法,但唔係每一類企業都適用。而且佢只係其中一個分析位,要配合其他不同指標,才可以得出一個完整分析和估值答案。

理財個案|當年無知用家人錢買入不少劣質股!蝕太多想盡快回本|龔成教室

理財個案(3)讀者來信:估價方法疑問

成哥,本人係你學生,亦跟你學過啲估價方法,有啲唔明

  1. 點解一間企業,係優質公司黎,年年賺錢,但點解間公司股價係都唔升?
  2. 如上題,一間優質公司又搵到錢又無乜負債,點解中國發啲國家政策,呀爺又講左幾句,但公司無問題,又點解會跌價呢?
  3. 關於企業買番自己股票,之后就會進行註銷。我想問啦,佢註完,咁間企業就少咗啲總股數,甘間公司又點再發出股數比人買呀?到時該公司又發新股,叫啲人抽股?
  4. 敏華控股(1999.HK),現時係平宜區?可以入手?
  5. 華潤水泥(1313.HK),我係7.17入咗,是否入貴嘅?我用咗你市盈方法計算,係個範圍之內再少啲入。入咗之後后等極佢都唔升,點解該公司長期唔識升嘅?

勞請成哥指點,謝謝

想月供石油etf、黃金

成哥,還有,月供方面,我想月供石油etf,黃金etc。請問邊幾隻值得長期月供。我已長期供緊盈富(2800.HK)。睇左近排啲金啲石油都浮動。我都唔追,月供etf算。所以問問成哥有邊幾隻可長期月供

謝謝

理財個案(3)龔成老師分析︰好的投資時機

1) 要一間公司的股價升有好多因素影響,資金流向,市場情緒等,但這些都是短期因素,我哋分析企業,應該由長期著手。股票最終會回歸合理的價值。如果一家公司年年賺錢表示有質素,但股價未升代表市場還沒有發掘到這隻優質股,現時買入反而是一個好的投資機會。

估值是無絕對的答案

當然,如果係長期都唔升,就機會市場預期,佢未來生意可能轉弱,咁你就要小心,所以要仔細分析。而估值,是無絕對的答案,如果市場預期佢業務會慢慢轉差,賺錢能力不及從前,就算之前不斷賺錢,都有機會股價唔升。

「市場先生」是情緒化的「合夥人」

2)我在《選股勝經》入面提到「市場先生」是一個很情緒化的「合夥人」,可能因爲某些好消息,他會情緒高漲,只看到未來光明的一面,因而報出非常高的價格;在另外一些時間,「市場先生」卻非常沮喪,只看到眼前的負面因素,此時,他會報出非常低的價格。

只要是優質股票 股價最終都能反映

這就等於一件企業本身沒有太大問題,而且前景好好,但卻因爲某些不相關的消息,股價變得浮動,但不用擔心,只要是優質的股票,股價最終都能夠反映。

企業「回購股份」可視為加分因素

3)企業的總股數其實是固定的,除非企業要集資,否則不會發行新股,你平時見到的買賣是在二手市場進行,是兩個投資者用已發行的股份進行交易。

企業「回購股份」可以視為加分因素,但要記著,這不是核心因素,因為一間企業是否優質股,是否值得我們投資,最重要是分析「企業本質」,即是業務、發展、財務數據等,回購股份只是輔助因素。

敏華有長線投資的價值

4)敏華(1999.HK)唔差的,業務上有優勢有長線投資的價值,現價合理區中至中下位置,未到便宜區,如果沒有貨,可以先買一注。

5)華潤水泥控股(1313.HK)本身有質素的,不過業務就較有波動,過往的盈利數據上落都大,股價上落會較大,如果要投資,自己要注碼上控制,你的買入價合理。

水泥業務比較波動

水泥業務比較波動,而且有周期性,此類企業要大升的可能性不是沒有,但機會比較細,建議你不要太著重股價的上落,太留意反而會欠缺理性。

我本身沒有買賣黃金ETF,我投資貴金屬的目的,是對沖巨大不利事件的風險,例如超級天災、第3次世界大戰等,所以持有實金比較有利,如果你想投資,

可考慮SPDR黃金ETF

可以考慮SPDR黃金ETF(2840.HK),但因爲不建議此類資產佔組合比例過多,因此,不建議月供。石油屬於商品類別,自主定價能力不高,質素只係中等,不建議月供。盈富(2800.HK)在組合中有平衡的作用,可以月供。

建議你因應自已的財政狀況、風險承受能力、年齡、負擔、要求回報等,建立一個平衡,優質素,並適合自己的組合。

【理財個案】再有讀者持阿里+小米蝕一半以上!忍痛沽10%定買阿里Call對沖?|龔成教室

理財個案(4)讀者來信:神冠控股估值幾錢算合理? 

老師你好,想再問一問:

你有留意(0829.HK)嗎?我見佢整體潛力不差,息率不錯,數字上表面上亦不錯,如你估值會大約幾$算是合理?  謝謝分享。

但幾年前有看過新聞說這公司造假?你會否有意見? 謝謝你!

理財個案(4)龔成老師分析︰財務數字不過不失 

神冠控股(0829.HK)集團主要於中國從事製造及銷售食用胶原蛋白腸衣產品。初步睇,財務數字不過不失,規模小,增長力不强,質素好一般。2014年,公司曾遭沽空機構Emerson Analytics狙擊,指控神冠毛利率虛高,令到股價大跌。

表現一般 不太建議投資

如果公司真的造假,對投資者來説無疑是不容沾手,雖然有無做假,其實好難知。但企業自2014年起,業績的確明顯弱左,加上佢本身的表現都屬於一般,不太建議投資。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。