理財個案】26歲現職3年公務員,一直不享受工作,但因正在供樓同供養母,才繼續做。3年來都辭職並半工讀一個大學學位,但因學費頗高好多掙扎,求意見。

理財個案|45歲收入穩定!住公司宿舍至55歲vs月取6,000元房屋津貼買樓|龔成教室

理財個案(1)讀者來信:26歲現職3年公務員唔享受工作

大師你一直係我追隨榜樣,因為你既思路同人生方向都令我好佩服!我想請教你工作前途上問題,26歲,現職3年公務員,其實自己一直唔享受這份工作,但因為薪金同家庭經濟狀(正在供樓同供養母親),所以繼續做呢份工作。其實係呢三年中自己內心都好多掙扎,想過辭職,但因為自己學歷本來唔高,要再搵到差不多薪水人工既工作非常難。

想辭職半工讀大學

龔成大師,最近我有個諗法,就係想繼續讀書,希望可以有個degree幫助未來發展,但現時如果再讀,需要3年時間,學費都頗高,自己半工讀信心不足。

龔成大師可否給我少少意見或鼓勵。

個案重點:

  • 26歲
  • 不享受現時工作
  • 轉其他工作收入較少
  • 有負擔

重點目標:

  • 想半工讀一個大學學位
  • 將來有更好發展

理財個案(1)龔成老師分析:每份工作都有好與不好

首先,你要好好想清楚,這行業是否適合自己,你要想得全面一些,就算你現時公務員的部門,都可能有不同的職位,可能當中有適合你的,我不想你太快否定,而是想想更多可能性。另外,每份工作都有好與不好的地方,你可嘗試發掘這工作好的一面,嘗試享受工作,用另一個角度感受。

不太建議你再讀書

如果你想清楚,都發覺這工不適合自己,先再想下一步怎樣做。我不太建議你再讀書,第一,三年時間太長,如果你用這些時間去學其他知識,或轉去其他行業由低做起,用三年時間去進修或得到更多行業相關知識,相信會有更好的效果。

可做小生意 學更專業的知識

甚至將時間去做小生意,可能有突破(很多事情,我們不做是不知有怎樣的結果)。又或學一些更專業的知識(不是為讀而讀),令你在三年內成為某方面的專家,現時大學生太多,如果你無獨特性,只持有一個普通的學位,作用不大。

讀學位需要一定資金

第二,讀學位需要一定的資金,若然你本身資金不多,要思考投入這筆資金去讀書,是否值得,還是將資金,去進修其他更實用的知識,甚至用作投資、做小生意,可能有更好的效果。

「為讀而讀」不值得

第三,讀完後是否就有適合你的職位?是否適合你長遠的發展?我相信你這刻仍不知道。如果你有明確的方向,知道自己日後想發展那個行業,而讀相關課程,我認為值得讀,但如果「為讀而讀」,只為了所謂的學位,我就不建議。

先思考大方向

這刻你最重要的,就是思考大方向,長遠的發展,現時的職位是否不適合,自己的興趣是甚麼,長遠想發展那一個行業,有了大方向後,到時再決定怎樣行這條路,是否進修行業相關的課程,可以到時先想。

理財個案|36歲有兩間居屋!港股美股英股加密貨幣債券都有、投資會否太散?|龔成教室

理財個案(2)讀者來信:希望兩年內達到千萬資產

你好龔老師,最近我睇返兩年前Send俾你嘅訊息當時講,希望兩年內儲到目標金額。好開心透過自己努力,上年已經完成左!好想同你分享!多謝你平日岀嘅文,好用心,每一篇我都有睇,我好認同所有命運都係掌握自己手中!我都希望有一日可以好似你咁,喺30歲前(仲有兩年時間),透過生意同埋投資,達到千萬資產。

手頭上揸住150萬現金

不過因為疫情原因,生意收入不穩定,宜家手頭上揸住150萬現金,想睇吓點樣分佈投資!希望每年身家可以有透過投資有15-20%增長。依家的起心肝撥翻點時間去鑽研優質股票!(我決定今年會報讀你嘅股票班喺上你嘅堂,選增長及潛力股前,我想先睇書學左收息股先,累積財富。

想將20%資金放進收息用途

你嘅書我都差唔多買晒,最近亦都買埋收息股呢本書,我想將部份資金(大約20%)左右放進收息用途,分散投資;係你本書提過利亞零售(0831.HK),置富產業信托(0778.HK),同埋我留意到一隻國際家居零售(1373.HK),我見佢哋股息率有成7.5%以上,你覺得可以嗎?

月供方法?還是一炮過入?

同埋入注時應該用月供方法?還是而家一炮過入會比較好?

謝謝你的建議

另外仲有2隻,我覺得質素幾好同埋派息幾穩定,都有7-8%或以上,香港寬頻(1310.HK)和偉易達(0303.HK),你覺得呢兩隻質素如何?值得長線買入收息嗎

理財個案(2)龔成老師分析︰普通人10-15%比較合理

首先恭喜你達成目標!人生好多事情只要你「肯想」「肯做」就有機會成真的。如果每年15-20%的增長有小小進取,巴菲特每年的投資回報率是20%,普通人10-15%比較合理,當然,如果你好好提升自己的投資技巧,無話一定唔可以達到。

【投資倍升股課程】適合初學者

本人的【投資倍升股課程】適合初學者的,每一課後都會有指引比你,要你在一星期內找那些資料,溫那些內容,只要你跟著去完成,到你讀完整個課程後,你已能自己選股、投資、評估平貴,在投資上已掌握了一定的知識。

利亞零售投資價值只是中等

書本上,你可以睇我寫的《80後千萬富翁》、《財務自由行》和《股票勝經》,都適合初學者。至於你講的股票,利亞零售(0831.HK)自從賣咗資產後,發展只是一般,同埋之後好睇佢資金的運用情況,投資價值只是中等。

各股票分析評價

  • 置富產業信託(0778.HK)有質素,持有民生類資產,較少受經濟周期影響,是不錯的收息股。
  • 國際家居零售(1373.HK)過往財務數據不差,生意盈利保持增長,有長線投資的價值。
  • 香港寬頻(1310.HK)本質不差的,業務穩定,現金流強,不過就增長較弱,長遠亦唔見到有大的增長。
  • 偉易達(0303.HK)作為收息及平穩增長股,可以,但增長力就不算強。如果你目標係收息為主,加基本增長,此股可投資,但不能太過大注。

初學者月供策略比較好

策略上,因爲初學者還未掌握平貴的技巧,所以一般月供會比較好,有助將價格平均,避免買貴貨。你的150萬現金,係會因應自己的財政狀況、風險承受能力、年齡、負擔、要求回報等來做分配。

先小注買入平穏增長股

在上堂前,你可以先小注買入一些平穏增長股,或你提到的收息股。餘下部份,你可以等上完堂,知具體如何操作,有了基本的概念先在做配置都可以。股票班見!

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。