理財個案】讀者有兩手阿里巴巴,平均成本為$221.05,他表示知政治風險對佢影響大,料中線好難上返他買入價,加上持有其他科技股,應否先沽出一手?

理財個案|36歲有40萬金器、套現買屯門車位收租是否好辦法?|龔成教室

理財個案(1)讀者來信:知道每個行業不要超過30%

龔Sir你好,我有個疑問想問啊,我平時都有睇開你既分享,知道每間公司每隻個股都不要持有超過比例既15% 每個行業不要超過30%,想問下個比例係咪計現價而不是投資額啊,因為科技股都跌不少,要計下數先。

阿里巴巴股價一路跌

另外都想問下心態問題啊,(9988.HK)佢一路跌一跌跌,中線睇佢都好難上番我個平均成本$221.05,知道政治風險對佢影響好大。我手頭上果2手,計番成個組合係現價投資組合黎講係9%,但如果以我投入既投資額係21%,我又唔等錢用,手頭上都有資金 。

自己又比較睇好小米

我係咪應該等中央政治明朗少少先考慮入(9988.HK)呢?定好難估?我應該等佢回調時賣左一手佢,因為科技股我仲有(1810.HK)同(3067.HK),現價計的話連阿里組合16%,但投資額計已經係31%,我自己又比較睇好(1810.HK)。

理財個案(1)龔成老師分析︰阿里建議最多佔組合1成

這個比重,係計現時市值。我一般會半年至1年去審視一次,睇下有無問題。另外,銀行業風險較大,佢最好不要超過20%。阿里(9988.HK)現時政策風險較大,建議最多佔組合1成。以你現時狀況,市值大約16%的話,我覺得都可以,只要唔好再加注就得。但如果你想平衡D,但又唔夠資金。你沽出一手,去買其他股票都係可以。

理財個案(2)讀者來信:12萬本買美股+港股 

阿sir 我想請教下你我可以點…之前啱啱爆疫情時,拎咗個本大約12萬買部分美股、部分港股。tsla amd futu、快手(1024.HK)高峰升到去50幾萬…因為個時都有聽你講,要耐心持有。

已減持部分 現只賺少少

到而家, 我已經減持咗部分,但都仲有貨,錢嚟講,未輸嘅…但而家又比起當初嘅本只係多咗少少,得返20萬左右…我真係好迷惘,好驚再唔放連個本都無埋,但又覺得都唔差在,唉!求求你比啲意見我。謝謝。

理財個案(2)龔成老師分析:唔好俾心理影響

你唔好俾心理影響,我明白你個想法,就係後悔點解個陣升,又唔出貨賺左先,現家變到跌返晒。但你要明白,係升到5X萬個一刻,你有無方法,可以確認之後,佢係一定會幅回調,而唔係大幅上升。如果你沽咗後,佢再大升。你就會錯失升值機會,和要用較高成本才可以買回。

要策略性部署

當我哋回頭睇,當然會知個陣點做先最好。但問題係,當時你無可能有足夠資訊去做決定。所以,我哋要策略性部署。我哋只會係大市好狂熱、股價好貴、或者長線質素變差才會沽出。因為這些情況,我哋就有一定程度知道,佢未來增值空間已經有限。

FUTU和快手不宜持有太多

相反,如果股票係有質素,我哋就不用理會中短期波動,一直去持有,就才會是最穏當做法。你上述股票都有質素,但佢哋都係不確定高的類別,特別係FUTU和快手(1024.HK)不宜持有太多。如果你持股不多,可以守。相反,你就要沽少少,去平衡風險。

理財個案(3)讀者來信:40歲長期投資組合求建議

龔成老師我今年40歲,的組合是這樣:

股票代號 數量 買入價
0027.HK 2000股 46元
0175.HK 1000股 33元
0489.HK 4000股 8.3元
1070.HK 1000股 6.4元
2800.HK 1000股 26.5元(月供)
3800.HK 3000股 3元
3988.HK 20000股 3.06元

股票跌得多 預長放不走貨

我不會走貨的,如想在18000點樓下分注加,請教有什麼建議?0388.HK / 0700.HK / 1177.HK?或原有組合溝貨?跌到咁已經預咗長放。

理財個案(3)龔成老師分析︰可優先加潛力股

你持貨都有投資價值,可以守。但東風(0489.HK)和TCL電子(1070.HK)質素唔算好高,長線不要持有太多。你想加注,可以用(0388.HK / 0700.HK / 1177.HK)。因為你現組合都有少少保守,優先加入這些潛力股,都係可以。

但長線計,你潛力股佔組合3成好了,其餘應為平穏增長股。

理財個案(4)讀者來信:持股高位買 跌一半好傷心

龔老師,因為近期股票太波動!真係好傷心。手上比較擔心有瑞聲科技(2018.HK)買入價42.6元、微盟(2013.HK)買入價20元,各一手,都係之前高位買入,依家起碼都跌咗一半唔知點好?老師有冇咩好提議?同埋覺得呢幾隻股票點樣?因為當時諗住都係科技股發展嘅時代,手上仲有其他科技股,等老師方便嘅時候再回覆,謝謝

其實ATMXJ呢我都有…但係相對來講冇咁擔心

理財個案(4)龔成老師分析︰潛力股波動性較大

你要學習,唔好俾大市氣氛,影響自己判斷。我哋持有股票與否,佢視乎佢有無長線投資價值,而唔係而一刻架賺蝕。你上述股票,都係質素。但這些股票,都係潛力股型為主,佢哋波動性較大,特別係微盟(2013.HK)不確定性就更高,不宜持有太多。

若你組合上,只有這些股票,未來時間我建議你加入平穏增長股(長線佔組合一半以上,現價都合理),去平衡風險。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。