理財個案】32歲澳門人月入2.5萬元,有一小朋友6歲,現時每月淨儲蓄8,000元,現自住單位是另一半名下(不用供),想沽盡股票加儲蓄買樓增值以抗通脹。

理財個案|澳洲有樓想賣出套現40萬!現價買騰訊是否好時機?|龔成教室

理財個案|讀者來信:32歲澳門人月入2.5萬

老師,要請教,我32歲,澳門人,會展業,有一小朋友6歲,月薪25K,現時每月淨儲蓄8,000元。

資產:

  • 20萬小朋友儲備金
  • 38萬現金

股票戶口現值15萬(最初投資25萬已虧損10萬)

股票 數量 買入價
阿里巴巴(9988.HK 200股 295.5
晨訊科技(2000.HK 1000股 12.4
阿里健康(0241.HK 2000股 22.1
完美醫療(1830.HK 2000股 6.67
舜宇光學(2382.HK 100股 176
京東健康(6618.HK 400股 142.5
嘉和生物(6998.HK 1000股 23.47

理財目標

買樓(而家有屋住緊,另一半名下的,我不用負責供樓,另一半仲有大概5年供完,分產)

買層樓目的for兩個原因:

  1. 希望買樓10年後升值,賣咗佢,有一筆錢大俾小朋友外國讀書
  2. 如果唔賣,層樓可以繼續keep,抗通脹

買樓資金:

  • 賣曬股票加儲蓄約50萬現金+加按另一半物業50萬
  • 一共100萬首期買400萬的樓,借8成 (未知銀行批不批)
  • 20萬小朋友儲備金以防不時之需

理財個案|41歲公務員住政府宿舍、有3層樓收租!想用埋公務員配額再買居屋自住|龔成教室

買樓疑問:應該買新樓還是舊樓?

1. 應該買新樓還是舊樓?我自己偏向10年內新樓,因為新樓需要維修的頻率會比舊樓低,管理教容易,而且升值空間比20年以上舊樓穩。但10年內新樓400萬左右,在澳門大多數係開放式400呎左右,憂心日後開放式放售比較困難,畢竟澳門單位一般都比香港大,家庭普遍會入手有廳有房單位。

月薪金25k 供樓每月13k 會否太冒險?

2. 我咁樣會太冒險嗎?每月薪金25k,供樓每月13k(租俾人大概7000,實際自己需供6k),日常必要支出13k,仲有6k可以做儲蓄或投資

3. 如果現在不趁疫情入市,日後會否更難入市,因自己始終覺得有自己名下物業有安全感

還是我應該放棄買樓?

因為:

  1. 港澳政策不穩,同埋疫情,容易一入市即跌。尤其驚中央大力推澳門同橫琴合作發展會對澳門樓市有大影響
  2. 留返啲錢做其他流動性大的投資,例如股票基金

感謝您抽時間回覆

理財個案|32歲月入25K、大部分用來還賭債!如何能谷底翻身?|龔成教室

龔成老師分析︰現時樓價其實唔平

1) 一手樓一般都有溢價,變相令你投資回報減少。2手樓,其實20-30年內樓齡都可以,重點係大廈和單位本身,保護得好唔好。至於大細方面,最好係300呎以上,滿足到一個家庭基本需要。

2) 不過,現時樓價其實唔平,如果用作投資,未必係一個理想時機。

料澳門樓市平穩及少少向上

我相信澳門樓市,會平穩及少少向上,當然中短期可能會波動,但不會大跌。同時,考慮現時的樓價與租金回報率,也較難大升。相比之下,現時股市值博率反而較高。若你目標係投資,建議用優質股作目標,相信會較好。另外,我地財富增值除了質素外,都講求平衡性。你本身已經有一個自住物業,如果你股票全沽去再置業,成個組合就會偏晒係物業類,並不理想。

投資優質股比置業更理想

3) 從投資角度,現時置業未必咁理想,投資優質股相對會較好。至於政府政策,這類風險有時好難預計,所以先叫你唔好集中係單一資產。如果真係有對澳門樓市不利消息,你就成個財富組合會出現較大回調。我建議你,現時先用優質股做增值。到將來樓市真係有明顯回調,才再作打算。

投資「平穏增長股」和「潛力股」

策略上,你可以投資「平穏增長股」和「潛力股」。你每月5成儲蓄,即是用$4000做月供。其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。如果你現時無太多投資經驗和知識,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持2-3成好了,甚至先集中係平穏增長股類。

以「分注」形式慢慢入貨

若你有一定投資知識﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約3-5成,視乎你投資知識多寡和了解這些股票程度而定。大市現處於合理水平,那38萬資金,你可以再用多10-15萬,以"分注"形式慢慢入貨。餘下資金和每月儲蓄,就等大跌市機會出現,才大力度掃貨,並長線投資。

集中潛力股令組合風險偏高

你現時持股,雖然都有投資價值,但太集中係潛力股,令你組合風險偏高。建議你新資金,可以較集中在平穏增長股,去提升翻組合平衡性。

至於小朋友儲備金,如果可投資時間較長,都可以用上述股票進行增值。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。