理財個案】42歲夫婦未有小朋友,與老爺奶奶同住九龍一居屋單位,正好樓上隔幾層同一單位現正放售,想搬出又怕加息樓價跌,想問670萬居屋是否不值?

理財個案|30歲得10萬儲蓄!明年6月離港前想靠投資增值至60萬|龔成教室

理財個案|讀者來信:42歲夫婦與老爺奶奶同住居屋

Hi Sir, 我上年六月上過你既堂。我有個難題,唔知點好。本人現跟老爺奶奶住九龍一居屋單位,正好樓上隔幾層同一單位現正放售,差不多要670萬,實用五百二十幾尺。

手持約100萬股票 每月只可儲三萬

我真係好想搬出去住,我同先生都四十二歲了,沒有小朋友,但希望一年內有小朋友,我同先生入息加埋有七萬蚊,但兩邊家庭也要比家用及加埋使費,每月只可儲三萬,如果買樓最多可以比兩成,之後每月供兩萬多D,但手頭仲有100萬左右股票。其實670萬居屋是否不值?

想買樓搬出怕加息樓價跌

買咁近係想方便照應,如果有小朋友又可以比老爺奶奶照顧。但而家又好驚樓價係美國加息後會跌,其實買樓自住是否不怕?麻煩你可否給我意見,謝謝

龔成老師分析︰自住屋的投資角度是其次

雖然居屋投資價值,比私樓為低。但由於佢售價跟市場價相比﹐係有折扣。你考慮時,應從長線角度去考慮,邊個方法先至可以令我地,有較多現金流空出來,作投資增值。而且,這間係你自住屋,投資角度其實係其次。最重要,係佢適唔適合你長線生活,講緊係未來10年,甚至係20年。

理財個案|23歲做兼職半工讀!無家庭負擔想用10萬積蓄投資收息|龔成教室

長線只要「供得起」是值得考慮

另外,你要確認自已有能力,長線都可以「供得起」,咁就算佢中間大升大跌,對你都無實際關係。因此,這是值得考慮的。香港樓市,中短期會有少少上落(但不會大跌),長遠會向上。首先要睇經濟基本面,如果經濟持續地差,失業率上升,樓市終會向下,這會對樓市有中期性的影響。

樓市在長遠因供求關係 仍是向上多

不過,就算跌,都不會大跌,最多只是小跌,如果經濟差的情況不是太大,甚至不跌,這是由於背後的需求大。在長遠計,我仍相信樓市在長遠計,因供求關係,仍是向上多。

樓市始終需求大,我見唔少適婚年齡的朋友,都正等機會買樓,但未買樓,這些是「潛在需求」,過往每年不斷累積,只要樓市跌少少,就會有需求走出來,這令樓市不能大跌。

理財個案|34歲持一隻蝕本股多年想全沽!求港股美股最新投資策略|龔成教室

樓市另一作用是「投資」

另外,樓市另一作用是「投資」,現時的租金無大跌情況,以投資回報率的角度分析,樓價都不會大跌,因此樓市平穩。當然,政府及中央現時有較大決心處理好樓市問題,我相信會令之後的供應增加(不是中短期,要長期才慢慢見到),因此,樓市不會大升,但相信都較難大跌(始終需求大)。

長遠樓價平穩

長遠計,樓價會平穩,有少少向上,但不是倍升,不會好似過往般倍升,而是平穩向上。因此,香港樓作為自住的價值仍在,長遠樓價平穩及有少少向上。但投資價值,就只是一般,未見好吸引的水平。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。