理財個案】讀者做老闆3年,因最近生意轉差,心理壓力大,對是否轉回做打工仔感迷茫。想先弄清資產定義,再重新安排增加資產,求教龔成老師意見。

理財個案|34歲持一隻蝕本股多年想全沽!求港股美股最新投資策略|龔成教室

理財個案|讀者來信:想增資產但想先弄清資產定義

Hello,龔Sir,有個小小問題無知一問。請問資產嘅定義係咩?因為有好多人都有唔同說法,希望有個清晰嘅定義,再重新安排增加資產,我依家有(自己公司 / 股票 / 儲蓄保險 / Mpf)依啲算唔算?因為身邊無人同我背景一樣,大多只係打份安穩工就夠,所以想請教下你,thanks

做老闆3年心理壓力大

因為最近生意無上年咁好,同我公司同類型嘅公司都有好多,雖然我已經做咗3年(有穩定客源),不過依家咁嘅環境都有下跌,令到心理壓力好大,更有人叫我打返份工就算(當然我唔想)但成日都有啲迷茫,唔知自己辛苦建立嘅嘢,對將來有無幫助,依家好辛苦~

理財個案|30歲得10萬儲蓄!明年6月離港前想靠投資增值至60萬|龔成教室

龔成老師分析︰長遠現金只會不斷貶值

首先,你要明白我哋的財富系統,過往在金本位年代,現金是有限以及等同黃金的,但現時我地所用的是「債本位」,現金無價值,加上政府不斷發行「現金」,所以,長遠現金只會不斷貶值。我哋現時持有的紙幣,只是「政府借據」,無任何價值。

只累積現金 無法累積真財富

所以,如果只會累積現金,根本無法累積真財富,當你每月收到人工時,你並無收到任何財富,你只收到「政府借據」。如果你想有財富,就要做多一個步驟,就是將現金轉為「資產」,你才擁有真財富。

甚麼才是資產?土地就是其中一項

甚麼才是資產,土地就是其中一項,所以,土地衍生出來的物業、車位、商舖等,都是可投資的資產項。另外,優質企業同樣是資產項,因為佢會持續地產生現金流。因此,優質股票是資產項,但一般股及劣質股不是。你現有公司(生意)和股票(若是優質),都算係資產。

儲蓄保險 純粹是一種產品

MPF由於都係投資優質股,都算係。不過佢會被MPF和基金公司,從中抽取不少費用。相比直接投資優質股,個效益會較差。儲蓄保險,純粹係一種產品,增值能力不高,不宜持有太多。至於你生意上發展,我建議你睇長線少少。因為現時大環境,經濟都唔係咁好,生意下係正常。你要考慮翻,到經濟環境回復正常,你生意係唔係可以重拾升軌。

生意如營運得好 回報會比打工好

如果只係中短期經濟問題,我唔建議你放棄盤生意。因為一盤生意營運得好,回報係會比打工(除非你是專業人士),甚至投資優質股高好多。但若果係長線本質出問題,令競爭力下跌,你就要去努力找到解決方案,令業務重上正軌。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。