理財個案】38歲讀者收入不穩,有60萬積蓄,住家人物業,每月支出約1萬元。9月初盡沽股票,現想再開始用2萬元月供股票,望長線投資為8歲兒子將來打算。

理財個案|股票外、倫敦金是否有長線投資價值?求教睇法+忠告|龔成教室

理財個案|讀者來信:38歲收入不穩有60萬積蓄

首先多謝龔老師之前百忙之中抽時間幫我詳細分析,唔記得同你講下我嘅background。小弟今年已經38歲,積蓄大概港幣60萬左右,工作收入唔穩定,一個兒子八歲,屋企人有物業,新界啲屋,我就住樓上,阿爸阿媽住樓下。基本上冇乜特別大開支,係保險入油各樣雜項大概一個月$10,000左右。

9月初盡沽股票現想再月供

九月頭已將所有股票沽出,現想開始月供股票$20,000,主要為小朋友將來打算,所以一直強調可以長線投資。父母本身已經有計劃佢地未來。我基本上為我兒子打算就可以了。兩年前一直月供$5,000跟住加到$8,000再加到$15000,到今年6月$20,000。但今年9月覺得好似好多危機,所以就果斷沽出所有股票。

理財個案|信朋友用港幣100萬高位買美股nvax!賬面跌4成點算|龔成教室

現階段尚可接受高風險

現在想重新部署月供$20,000,我現階段尚可接受高風險,可能去到50至55歲就將投資轉為保守型。要睇當期時情況而定。

小弟斗膽,想請教下龔老師,應該點樣處理個投資組合。

龔成老師分析︰初期投資較有潛力股票

其實,當我哋進行人生財富累積時,會運用「先增值,後現金流」方法。年輕人應著重於增值類資產,而較年長的,就應著重保守類別。因年輕人財富系統未成形,同時負擔較少,可以承受較高風險,所以應以增長為先。例如初期投資較有潛力股票,令財富增值較快,到一定金額後,可轉較平穩增值的股票。最後有相當財富時,才換成收息股去為自已創造穏定現金流。

理財個案|40歲每月用6千元買港股美股、現金得1萬求投資建議|龔成教室

38歲應著重資產增值

以你38歲年紀計,係應著重資產增值的階段,所以你之前想月供的股票,都係合適。月供計劃,就跟我之前建議的就可以。你所選的舜宇光學(2382.HK),  中生製藥(1177.HK), 小米(1810.HK)係可以,但比亞迪(1211.HK)偏貴,你可以用GX中國電車(2845.HK)暫時代替。

風險度較高股票最多組合4成

但這幾隻都係潛力股,係風險度較高的股票,最多佔你組合4成好了。其餘應為平穏增長股,龍源(0916.HK)和煤氣(0003.HK)算係平穏增長類,另外都可以考慮以下平穏增長股,將佢地加入其中。到你累積到一定財富,你就可以慢慢換成收息資產,去創造穏定現金流,支付退休或財務自由後生活。

月供最少維持3年 並持有股票5年以上

最後,你要緊記月供係一個長線計劃,月供最少維持3年,並持有這些股票5年以上,才會有較理想效果。除非你有一定投資經驗,對估值、判定大市平貴十分有信心,否則你唔好自行定供,甚至中途沽貨。因為無人知往後大市,會否如你所想,係一直跌。如果佢倒升,你就要用更高成本去儲翻原本架貨,係得不償失。

按此免費訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。