理財個案】去年買入一些股票, 包括京東健康、小米等,部分買入後幾日就倒蝕,近期更全倉紅!想知倒蝕的股票組合應該如何處理?

理財個案|40歲已婚婦住5年村屋都唔適應!沒工作兩年、想重組資產換樓|龔成教室

理財個案|讀者來信:去年買入京東健康、小米等近期全倉紅

龔老師你好,我於去年買入了一些股票,部分買入後幾日就可以倒蝕,當時問過老師意見,希望到一定價位後放出,但一直未有機會。直至近期差不多全倉紅了,而我亦認為月供股較適合我,但希望老師指點一下如何處理持倉的股票,謝謝

股票 數量 買入價
京東健康 6618.HK 550股 146元
小米 1810.HK
600股 28.35
東亞銀行 0023.HK
600股 16.8元
云想科技 2131.HK
1,000股 12元
清科創業 1945.HK
800股 19元
中策集團 0235.HK
20,000股 0.25元

龔成老師分析︰完全錯焦點

你太在意個買入價和帳面數字,完全錯咗焦點。你唔好再用買入價,作為判斷一隻股票優劣的標準。你應著眼佢本身有無質素,如果有,中短期價格波動,令到出現帳面虧損,係無問題,照可以長線持有。但如果係無質素,就算而一刻是賺定蝕,你都要將佢沽出。重點分析的地方,係企業質素,而非股價上。

理財個案|30歲月入28K!京東物流股價$45入200股幾時返家鄉?|龔成教室

小米係有質素的潛力股

小米(1810.HK)係有質素的潛力股,若你係年青至中年人士,這股適合長線持有。京東健康(6618.HK)、云想科技(2131.HK)和清科創業(1945.HK)唔係話無投資價值,只係不確定性較高,你現時只有好少貨,其實你可以長線持有都得。

京東健康持貨太多

但京東健康(6618.HK)就持貨太多,就算一般優質股,我哋都唔好持有過多,大約佔組合15%好了,行業上限則為30%,以免出現過度集中性風險。故你要將(6618.HK)沽少少,換至其他股票,去平衡個組合。東亞銀行(0023.HK)和中策集團(0235.HK)質素一般,建議你分段慢慢沽出,換至其他優質股。

港股通名單2021|上交所加11隻、深交所增14隻:和黃醫藥、奈雪的茶... 跟北水炒股要睇呢樣

「平穏增長股」 + 「潛力股」組合

其實若果你無太多投資知識和經驗,對企業估值,點去定平貴不太了解。先利用月供模式去做增值,可以減低買貴貨風險,對你而言會較理想。假設你係年青至中年人士,你可以用「平穏增長股」 + 「潛力股」的組合。如果你係偏年青,比例大約可以去到各一半。

每月先用5成儲蓄做月供

但由於「潛力股」有一定波動性,較適宜年青和有投資經驗人士。若你投資取態較保守、經驗較淺或者較接近中年,「潛力股」比重就要相對下調。現在你每月先用5成儲蓄做月供。其餘先儲起,用一邊月供一邊儲蓄的策略。至於餘下的現金,就等機會,當大市出現一定程度的下跌,就可以動用現金去投資,在平宜價加大力度掃貨,然後長線投資。

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。