理財個案】讀者幾年前因被公司遣散,後適逢社運及疫情,所以順理成章專心做家庭主婦。手上持股已忍痛蝕走,希望重新部署投資組合及幫18歲兒子月供股票。

理財個案|阿里巴巴、快手股價高位買入蝕入肉!沽貨走 vs 中長線持有|龔成教室

理財個案|讀者來信:家庭主婦手上持股蝕住走 

我其實是你的學生,但我於上年開始follow你的post,從中學到很多投資股票上面或人生的導向的知識,真的獲益良多,希望你介意我稱呼你為老師!我在幾年前因被公司遣散,之後適逢社運之係又疫情,所以順理成章專心做家庭主婦照顧家人。我一向有投資股票的。

過往買的都是垃圾股 

但過往買的真是一些垃圾股,過去的就不再提了,當是一個教訓。 自上年我在fb認識到你。我都買了你的一本著作《股票勝經》 仍在努力中,希望盡快睇完這本再睇第二本。你常常提醒我們「買股票不是買佢的股價,是買佢的企業,若是優質有質素的企業,就算跌市也不用怯」,同時買股票都要有耐性不能心急,要長期不是短視。

港股大跌市後重新審視科技股!港交所、匯豐、煤氣、領展|邊隻優質藍籌最值博

用了錯誤的方法投資股票

我之前就是中哂這些錯誤的方法。1、2月時幾次大跌市,我手上有(2382.HK0175.HK2333.HK3690.HK),因跌好多,好驚越跌越蝕得多,所以忍痛蝕走。但之後市回返就升返上來。可能你睇到依度都會話我蠢、傻!依家我會時時刻刻都記住你的真言。若是優質的企業就不用怕。

如何分辨股票優質不優質?

sorry!好長篇。想借此機會多謝你。同時有幾點想請教你:

  1. 怎樣知道是股票是優質不優質?
  2. 我現有(3993.HK0358.HK),是優質股嗎? (3993.HK) > 6.28 算高位入(0358.HK)> 21.5 算高位入,兩隻可繼續持有嗎?
  3. 另外,想幫我仔(剛成年)月供股票,心目中想供(1810.HK)或(1211.HK),兩者邊隻較適合?但兩者現價又升返上來!同時不知道怎樣月供股票?可否賜教?非常感激!

龔成老師分析︰用過往的數據去分析 

你過往所經歷的,絕對唔係你個人問題。其實很多初階投資者,都會經歷的,係一件平常事。重點係,你有無從中吸取到教訓,之後再重新上路。

  1. 要分析一間企業,有無質素。過程比較複雜,好難三言兩語就講到,就算在我的股票班,都要講數小時。簡單來說,你要考慮企業本身質素、行業發展、財務狀況等,去分析一個結論出來。
  2. 洛陽鉬業(3993.HK)並不是完無質素,但不能說是穩健,佢的營業額同盈利都十分波動,這點令分析佢較困難。因為好難確定到往後經營環境對佢的影響,同埋,佢亦因成本令佢盈利較波動,這同樣是較難預測的。

我哋好需要,用過往的數據去分析,同時判斷往後的經營環境,如果過往數據變化太大,會較難分析。另外,這股的股價較為波動,這股不是不能投資,但不宜大注。

江西銅業股份業務 

江西銅業股份(0358.HK)係中國一家綜合性銅生產企業,主要業務範圍為於江西省東北部經營銅采礦、選礦、熔煉與精煉以生產陰極銅、銅杆線及副產品,包括硫精礦、硫酸及電解金和銀以及稀散金屬,如鉬精礦。佢亦會為客戶根據來料提供熔煉和精煉的加工服務。

股王2021|騰訊股價見52週新低後回升!聶sir薦兩手策略!呢個價可買

盈利較為波動 

就過往的業務情況來分析,這股不過不失,盈利較為波動,反映無乜產品價格自主的能力,長遠企業價值增長只是一般。這股不是劣質,但都不是高質,相信股價長遠未必有明顯上升,只是較普通的企業,投資價值只是一般。這2隻股票,若佔你組合比重不高,可以守。但若果係較高,我建議你沽少少,去平衡個風險。

年青投資 可進取

3. 月供其實好簡單,你去銀行或者證券行開個可月供的投資戶口。你睇下個月供費用,同埋邊個方便你自己,就可以。

你仔仔較年青,投資可以進取少少。你所選的2隻股票,都係適合的。但現時比亞迪(1211.HK)偏貴,要月供的話,只宜小小注。而小米(1810.HK)現價開始月供,係無問題。另外,我建議都加入一些平穏增長力股,在月供組合。因為畢竟潛力股(1810.HK211.HK)風險都係較高,佔組合比重太多,唔係咁理想。

潛力股和平穏增長股 最好約各佔一半 

你仔仔在潛力股和平穏增長股,最好約各佔一半,就算得上平衡。

動用一半做月供

大市算在合理水平,每月資金唔好盡用,大約可以動用一半做月供。餘下一半就等大跌市出現時,可以用來掃貨。

按此訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。