理財個案】40歲有近百萬身家,希望為自己財富增值、曾短炒亂買股票。希望60歲後每月有1萬元被動收入,想知用20年部署是否可行?

理財個案|夫婦租屋住、共買12萬iBond+10萬定期!想靠投資改善生活求推介|龔成教室

理財個案|讀者來信:40歲有百萬身家 

龔Sir,你好,首先多謝你對我們的分享。因為最近才認識你,已經開始看你的書及FB,希望可以做到為自己財富增值,亦已經開始學會儲股票。有些問題,請多多指教!

曾短炒亂買股票 想20年後月有1萬被動收入

1. 每月可用$5,000投資,想60歳後可以每月有被動收入$10,000,我現在還能做到嗎?

2. 當初都是聽人講亂買,又短炒,以下2隻股票應該保留還是放棄?

  • 北控水務集團(0371.HK):30,000 股(平均價$5.12)
  • 創維數碼(0751.HK):20,000 股(平均價$3.51)

謝謝!祝工作順利!

理財個案|預下年退休、有300萬現金+4隻股票!部署每月15K被動收入|龔成教室

龔成老師分析︰匯控、工行只屬收息股  

1. 若果你希望60歲後每月有2萬蚊現金流,以股息率6%計,你需要本金200萬。你可以透過一些增長型股票,去累積這筆資金。人民幣係貨幣的一種,長線只會貶值,除非你有明確用途,否則你換回港元去投資,會較好。匯控(0005.HK)、工行(1398.HK)、北控水務集團(0371.HK)只係收息股,增長力好弱,不宜持有太多。

中國人壽和創維數碼質素只屬中等 

中國人壽(2628.HK)和創維數碼(0751.HK)質素只係中等,同樣不宜佔比太重。現時40歲,可以投資一些「平穩增值股」+「潛力股」,作為增值目標。現時大市處合理區,你可以先用每月儲倒的一半資金投資,另一半就先儲起,等大跌市時才出手。

潛力股這類風險較高 宜維持20% 

如果你現時無太多投資經驗,潛力股這類風險較高的股票,你就不要持有過多,最多維持20%好了,甚至先集中係平穏增長股類。若你有一定投資經驗﹐潛力股比重可以相應調高,佔組合約30-40%,視乎你投資經驗多寡和了解這些股票程度而定。大市現處於合理水平,大約HKD100萬資金,你可以先多用30-50萬,以「分注」形式,慢慢入貨。

20年後大約會增值至過1,000萬 

餘下資金和每月儲蓄,就等大跌市機會出現,才大力度掃貨,並長線投資。我假設投資回報有10%(連股息再投資),你每月投資$5000 + 現有資產約120萬(現金+持股),20年後大約會增值至過1,000萬,故這樣安排相信很大機會達至你的財務目標。

唔好再用短炒作策略 

2. 北控水務集團(0371.HK)只係收息股,雖然有質素,但增長力不高。創維數碼(0751.HK)增長力只算一般,整體質素較中等。我建議你,2隻股票至少都沽出部份,換至以上有增長力的優質股,會對你較有利。另外,你唔好再用短炒作策略。想做到理想回報,一定係長線持有一些優質股,會係最有效。

單聽消息買入股票好危險 

同埋,唔係單係聽消息,就去入一隻股票,咁係好危險。我哋買入一隻股票,一定要知道佢質素、行業前景、財務狀況等,才去投資。如果你連間公司點賺錢、行內有乜優勢、點解未來有發展和增長潛力,都答唔倒自己,咁就要停一停,唔好投資住。

按此訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊】  

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。