理財個案】讀者同事日玩港股夜炒美股自認投資勁,嫌讀者投資技術差,他擔心股災想為投資組合清貨儲現金,另有家人給予20萬投資,求意見。

理財個案|公務員月入26K有媽媽做擔保!應否沽股票買西環300呎舊樓|龔成教室

理財個案|讀者來信:驚股災想清貨求意見 

Hello老師你好,想請教你小小問題,關於我同我屋企人的投資組合。問題1. 最近我同同事有一D爭執,遇到一班刁民同暴徒爭啲想出手打架,因為我係咁叫佢哋清倉而家好高位,佢哋唔肯聽仲不斷短炒,日玩港股夜晚美股。

佢哋而家好睇唔起我,而且覺得玩幾個月就儲到首期,自己投資仲勁過巴菲特(回報率,話巴菲特都係21%),佢哋話一星期50%係合格,一睇就知班人太年輕。所以我知道係時候要清小小貨同埋準備定啲現金。不過遇到小小問題。

投資組合如下:

  • 01810.HK)小米,12蚊買入2,000股,於25蚊放左1,000股,手上仲有1,000股
  • 06160.HK)百濟神州,152.5買入200股,月頭買了未放,打算持有3至5年直至佢哋王牌藥PD-1係全國/全球都廣泛應用
  • 09988.HK)阿里巴巴,282在去年10月尾螞蟻唔成功上市時買了一手,而家240至250左右。

阿里巴巴是否應沽出?

問題就嚟啦,我手上而家貨值Around 8.8萬至9.6萬,但係現金係有小小爆,我用耀才比媽展買大啲DD,所以手上冇cash。一直好想清咗隻(09988.HK),留番小米同百濟神州,其他Keep Cash可以係大跌時有錢入市,你意下如何?阿里巴巴係搵一日升市時沽咗佢可以嗎?

家人20萬投資組合

另外屋企人比左20萬我投資(仲有10萬備用現金),我之前落堂都有問過你你話唔建議冇貨,上完堂後幫屋企人建了小小倉,如下:

  • 01038.HK)長江基建 @ 40.35元買入 1,000股 = 40,350(而家42至44左右)
  • 06060.HK)眾安在線 @ 35.5元買入 800 股 = 28,000左右(而家47至50蚊左右)

Total 7萬以內,而家有13萬Cash係手準備大跌入市。買(01038.HK )因為極度穩健,堅持派息同埋管理層反而趁疫情期間,好積極收購世界各地既公司,既可以去拓展業務 / 享有成本優勢,而且而家買入價好平。

買(06060.HK )因為今年你見ZA bank係香港地鐵都有好多廣告搞虛擬銀行,保費收入都有按年上升,而且有國家支持係大陸開始有數位化人民幣保險服務,仲拓展健康生態圈想學阿里健康/平安好醫生咁樣做線上應趁,醫完病就sell保險。想問而家組合OK?

股災到來要如何部署?

問題二:想問下股災嚟到的話,應該係買入新的股票,定係加注係現時手上的股票好?·因為我真係R爆頭如果真係有大跌機會,真係唔知買邊一隻會比較有利?

老師介唔介意講下記得你話舊年3月你係唔同價位買小米,平均成本拉到12蚊之外,仲有冇對手上股票加注?你會建議加注手上貨定係買入新股比較好?

問題三:今年都因為環球印錢多,都係低息環境,有冇話咩行業會比較有利?同埋係咪會有更多潛力股會受惠?

龔成老師分析:無人知個市幾時跌 

1)你唔好同人爭論,第一,根本無意思,第二,幫唔到佢哋,佢哋有佢哋的想法,第三,你會被佢哋影響情緒,投資好需要「理性」的,第四,唔好估頂,唔好叫人賣晒D股票,無人知個市幾時跌。你唔需要理會別人,我地只要做好自己就得,這事情多遇過無數次,不用理會,不要浪費自己時間。

最重要是「平衡配置」 

我唔建議你減晒所有貨,點都要有基本的貨,無人知股市是否會回落,無人知。最重要是「平衡配置」。至於你持有的3隻股,都有質素,其實都可以長線。如果可以當然全部持有,但如果一定要賣,其實都難選,你賣阿里(09988.HK)都可以的。

至於你家人,長建(01038.HK )無問題,但眾安(06060.HK)唔建議持有太多,始終資金是你家人,承受風險能力會較低,而這股風險會高少少。小注可以。

股災時要建立組合

2)當股災時,最重要是建立組合,以及買入較有投資值博率的股票。例如某類股跌得最多,值博率最高,而長遠潛在回報最高。

上年疫情初期,當時股市出現恐慌,我主力入3隻,比亞迪(01211.HK)大約$40增持(這股一直都是我最大持股,大部分貨只入不出)。小米(01810.HK),平均價$12。必瘦站(01830.HK),當時應該$2,因為認為佢因疫情打擊,股價跌,較平,但長遠無事。

分析業務發展

3)其實最重是分析業務發展,低息可能對有些行業利好,例如地產,但如果本質增長唔強,都唔能夠叫最有利。

按此訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。