國泰裁員8,500人,港龍即日起停運,大量空姐空少受影響。30歲讀者已當空少6年,因疫情停工,每月只淨約12K底薪,有10萬資金但要還卡數及供儲蓄保險。由於現時復工無期,正考慮轉行及斷供儲蓄保險攞錢度難關。

理財個案|小學教師要供樓人工月月清!太太借娘家30萬首期!投資要有新部署|龔成教室

理財個案|讀者來信:30歲空少疫情停工想轉行

龔sir您好,我今年30歲,做了空少6年,因為肺炎而停工,但仍有底薪大約$12000,近3個月睇了你其中9本書,現時面對以下人生同投資處境,希望龔sir可以俾意見及建議我。我有筆資金$10萬,計算過之後買埋份醫保後剩6個月備用現金(之前玩咗6年,用哂啲錢...),有份保誠儲蓄保險(Year 1買,後來發現唔保本,每月$650供到55歲,不過保證每年可攞錢最多一半,覺得取消份野會蝕所以繼續)

理財個案|父母月開支2萬!如何用200萬人仔退休金!用一半投資賺穩定現金流|龔成教室

去年受騙至欠債 每月要還欠債 

由於我份工復工無期(平時收入大約$30000),同時諗唔能夠做得長,同埋一直想做有意義的安老服務,所以想讀2年物理治療碩士轉行(可申請資助,算係唔使錢攞到個牌,但因為個program好密集所以一定要quit咗份工讀),之後人工大約$25000,會不斷加薪。讀書時諗住搵parttime做。而家每月最少還$4200卡數(未計其他支出)仲有一年半還完(係由於上年俾一間聲稱買賣bitcoin嘅外國公司呃,試過向銀行追討但失敗,冇報警因為上網搵過似冇香港人咁做過,故事太複雜唔講住)

儲蓄保險繼續供VS退保攞錢?

  1. 想問龔sir,假如我轉行係梗,你會建議我再做住份工儲多啲錢還哂啲錢先,定今年報讀碩士下年頭開學?
  2. 而保誠份儲蓄保,您會建議我賣出,定繼續供到55歲攞錢?
  3. 同埋我屋企人唔識投資,阿媽冇做野,行動不便,有大約$20-30萬可投資,想幫佢理財,您會建議我高息時買收息股,低息買債劵嗎?
  4. 我想問下預計市盈率係基於咩去計算?若果要計算下年盈利,係咪將持續有盈利項目數目,加上下年將會產生的盈利數目?咁股價上升的比率可否用5年平均股價升幅推算?多謝您睇哂成篇文兼解答呀!

龔成老師分析:趁後生早日轉行

  1. 首先,如果你過往多年無突破,而你對新行業有興趣,在你後生時,可以一試。加上你轉工對收入減少未算是巨大,所以博得過。
  2. 因為現時疫情,反正你收入都唔多,如果你本身的儲備足,不如這刻快手去讀你想讀的方向,這會更加好。有時呢個世界好有趣,你這刻面對困難,疫情令收入大減,但可能是天上比一個突破的機會你,所以,你可以去試。
  3. 至於儲蓄保,其實金額唔算大,可以作為理財中,防守的部分,因此,是可以繼續的。至於你阿媽,可以部分買收息股,部分留有現金,這已經是一個不差的組合,現時收息股基本上股價合理,可以投資。你可以建立一個收息股的組合,目標是5%、6%的股息率的收息股,例如港燈(02638.HK)、深高速(00548.HK)、香港電訊(06823.HK)、工行(01398.HK)、匯豐(00005.HK)、置富(00778.HK)、陽光(00435.HK)都可以。
  4. 預測市盈率,就是分析下年度的盈利,然後以現時的股價除,得出市盈率。當然,背後仍有好多分析的,上堂會有更多的講述。

按此訂閱《香港財經時報》HKBT 新聞快訊

編按:作者龔成是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。

免責聲明:本網頁刊載的所有投資技巧及分析,僅供參考用途。讀者作出任何投資決定前,要自行判斷及審慎處理,更要自行掌握市場最新變化。若不幸招致任何損失,概與本網頁及相關作者與受訪者無關,本網頁概不負責 。而本網頁所有專欄作者的觀點,不代表本媒體立場。

作者簡介:龔成(龔成Facebook專頁)是財經書作者,至今出版超過10本財經書,包括《股票勝經》、《選股勝經》、《50優質潛力股》、《50穩健收息股》、《50值博倍升股》、《大富翁致富藍圖》、《80後百萬富翁》、《80後2百萬富翁》、《80後3百萬富翁》、《財務自由行》等,過往曾以萬元月薪滾出數百萬,現為股票班導師,身家過千萬元。