氹小朋友食飯對不少家長來說或是難題,不過有家長就應3歲小朋友要求,將菠蘿炒飯製成「菠蘿炒飯味雪條」,如此不受規限的創意獲網民大讚!該家長更表示:「氹唔食飯嘅小朋友一流。」究竟小朋友食了變成雪條的飯有沒有問題呢?營養價值方面又會否有改變,《HKBT》找來營養師為大家解構。

氹小朋友食飯新招!自製「菠蘿炒飯雪條」

日前有網民於Facebook專頁 Day Day Explode 日日爆 中分享其煮食經驗,該家長網民表示其三歲小朋友既喜歡食雪條,又喜愛食菠蘿炒飯,有天提出希望食到「菠蘿炒飯味雪條」。該家長續指,由於當時碰巧雪櫃有隔夜飯及菠蘿,固決定與小朋友一起親子製作「波蘿炒飯雪條」,更詳細分享材料及食譜!

該家長網民指,是次親子製作雪條的結果非常成功,而且小朋友好開心。當事人更強調「其實味道唔差(exactly菠蘿炒飯味),有啲似紅豆雪條嘅口感同嚼頭。食完好似食咗碗飯咁,氹唔食飯嘅小朋友一流。大家都可以試下」

網民:小朋友的創意,大人的包容 

此帖一出,即引來大量網民讚好及回應,絕大部分的回應都非常正面,不少網民更留言大讚其創意及勇於嘗試的做法。有網民留言說:「好欣賞呢位家長,佢冇同一般家長一樣 foul 咗個小朋友嘅 idea,反而同佢一齊整一齊試,呢件事好 warm! 」也有網民搞笑地回應:「俾咗個good idea我,我仔鍾意鹹蛋蓮蓉,又鍾意雪糕,我可以試吓 」。

停課殺校|家長抗拒付費網上教學!逾2,000所教育中心倒閉、6間國際幼稚園停辦

營養師:最緊要注意衛生

煮飯的方法的確有好多種,米飯不一定要用電飯煲煮、也不一定要趁熱食。不過令「菠蘿炒飯」變成「雪條」,在營養角度看,小朋友吃了究竟有沒有問題?美國註冊營養師(美國營養及膳食學碩士)羅嘉敏指出,菠蘿炒飯雪條其實沒有問題,最緊要是注意衛生。她說:「等於啲人食壽司一樣,不過我哋中國人通常食飯就熱辣辣食。 」而至於炒飯雪凍了的營養價值,其實不會流失太多,現在疫情下,「我都會建議人買多啲雪藏蔬菜凍肉放雪櫃,當然唔好雪太耐幾日先食,因為始終新鮮食物沒有防腐劑。」

最好新鮮 第二雪藏 第三罐頭

羅嘉敏更以「新鮮、罐頭、雪藏」作排列舉例,「最好當然係新鮮;第二係雪藏;第三罐頭」 !不過,她個人則不太建議以此方法「氹小朋友食飯」,因除了擔心食物衛生問題外,她笑稱:「我唔會叫人雪藏啲飯俾小朋友食,冇人想食冷飯菜汁!」 她也認為若發現小朋友有偏食情況,應該針對其偏食原因,改善餐單鼓勵小朋友進食。 

7成人沒有留意的細節 隨時減肥變增肥 食飯坐錯位會影響食量

波蘿炒飯雪條材料及食譜:

  1. 白飯
  2. 罐頭菠蘿
  3. 雞蛋
  4. 豬肉鬆
  5. 提子乾
  6. 芝麻
  7. 椰青水
  8. 黃薑粉
  9. 咖哩粉

參考製作前要自行承擔風險

該家長分享,首先跟足食譜先炒菠蘿炒飯,但毋須加鹽,放涼後加入椰汁、糖,再倒入雪條模雪過夜即可。製作方法看來非常簡單,不過,由於每個人的體質不一樣,加上食物於夏天較易變壞,炒飯雪條未必適合所有人,尤其是腸胃較幼嫩的小朋友。參考以上食譜製作及進食時要自行承擔風險。